Holanďan s kaší

Holanďan s kaší

7 porcí
Doma dostávám neustále požadavky na takový ty klasický jídla a já si pak lámu hlavu jak tradiční recept předělat tak, aby mi seděl do denního příjmu. Požadavek byl jasný a já výzvu přijala.

Suroviny:
Vepřové mleté maso (měla jsem něco přes kilo)
Eidam 30% (množství dle chuti a denního příjmu)
Pažitka (nebo petrželka, záleží, co máte čerstvýho, já měla pažitku v mrazáku ze zahrady)
Šťastné vejce 1 ks
Sůl
Pepř
Ovesné vločky (já měla jakýsi mix se semínky, co mi nechutnal tak jsem to pomlela a voila perfektní obalovačka je tu)

Maso vyklopíme do misky a smícháme s jemně nastrouhaným eidamem, pažitkou, vejcem, solí a pepřem. Dáme do lednice na chvíli odpočinout. Obalujeme v rozemletých ovesných vločkách a skládáme na plech vyložený pečícím papírem (papír není třeba potírat, sýr a maso pustí dost šťávy i tuku). Pečeme při 200oC dokud nejsou řízečky zlatavé.

TIP: Do masa lze nalít trochu mléka nebo smetany pro zjemnění.

Příloha bramborová kaše

Suroviny:
Brambory
Sůl
Kmín
Máslo
Mléko

Brambory oloupejte, omyjte, nakrájejte na stejnoměrné kostky a uvařte v osolené a okmínované vodě do měkka. Slejte. Ještě za tepla přihoďte kousek másla a brambory rozmačkejte. Mléko trochu přihřejte v mikrovlnce (studené mléko z lednice by nám zbytečně kaši zchladilo) a pomalu přilévejte při hnětení do kaše. Osolte, opepřete. Na závěr dávám ještě kousek máslíčka :)

TIP: Dozdobit lze třeba čerstvou pažitkou nebo úžasná je jarní cibulka
TIP 2: Při vaření brambor vhoďte do vody třeba sušený libeček, nebo nať z petržele, brambory budou voňavé a kaše bude mít jiný nádech.
TIP 3: Pokud chcete ušetřit nějaké kalorie, kaše se dá udělat bez másla a mléka. Stačí při slévání dát nějakou vodu bokem a tu přidávat při mixování. Mě to ale nechutná a dělám klasiku :)

Zeleninový salát

Suroviny:
Ledový salát (nebo jakýkoliv jiný listí jako rukola, polníček)
Rajčata
Paprika
Olivy (s těmi opatrně při hubnutí, mají dost tuků)
Sýr (kupuji Tatranský sýr 23% tuku, je podobného typu jako balkánský, ale méně slaný)
Jarní cibulka
Olivový olej
Sůl
Pepř

Salát natrhejte, zeleninu pokrájejte a přidejte na salát, přidejte sýr (rozdrobím ho rukou), sůl, pepř, olivový olej a promíchejte.

TIP: Do salátu lze přidat libovolná koření, bylinky, zeleninu, jogurt, citronovou šťávu, balzamikový ocet, prostě co vás napadne :) ale já to mám nejradši takto na jednoducho :)

Komentáře