Zapečená cuketa se sušenými rajčaty, vejcem a tvarůžky sčesnekovo-bylinkovými dukátky

Zapečená cuketa se sušenými rajčaty, vejcem a tvarůžky s česnekovo-bylinkovými dukátky

2 porce

Na internetu jsem jednou objevila tento skvělý recept, který jsem si upravila do mojí oblíbené podoby. Nemám totiž moc ráda vařená rajčata (až na lečo, to miluju) a tak jsem je nahradila těmi sušenými. Stejně tak nemám moc v oblibě lilek, za to cuketu přímo zbožňuji. Tady je moje domácí verze:

Suroviny:
Cuketa 1 větší kus (ne zase moc, aby tam nebyli semínka)
Tvarůžky 1 balení (nebo dle denního příjmu, tady věnečky 125g)
Vejce 4 ks (nebo dle denního příjmu)
Jarní cibulka (dle chuti)
Sušená rajčata (dle chuti)
Sůl (dle chuti)
Pepř (dle chuti)
Sušené bylinky (dle chuti, já měla tuto směs)
Řepkový olej (dle chuti)
Voda

Cuketu omyjeme, osušíme, překrojíme na polovinu a lžící vydlabeme (vytvoříme žlábek na náplň), posolíme, posypeme bylinkami a dáme do zapékací misky. Jarní cibulku omyjeme, osušíme a nakrájíme na kolečka. Na troše oleje orestujeme cibulku na pánvi (stačí jen zesklovatět). Přidáme vydlabaný střed cukety a restujeme. Osolíme, opepříme a přidáme trochu bylinek. Ke konci restování přidáme rajčata a prohřejeme. Odstavíme pánev. Vejce rozklepneme do pánve. Tvarůžky pokrájíme a vhodíme do pánve. Vše promícháme a nalejeme do vydlabaných cuket, zbytek náplně mi vytekl do zapékací misky (bylo jí trošku více než cukety pojmuly), podlila jsem kapkou vody, posypala zbytkem jarní cibulky a dala péct spolu s bramborami na 200oC do zlatova. Výborná bezmasá večeře 😋

cuketa tvarůžky tvargle sušená rajčata pečené v troubě

cuketa tvarůžky tvargle sušená rajčata pečené v troubě


Suroviny na bylinkové brambory:
Brambory (dle denního příjmu)
Sůl (dle chuti)
Sušené bylinky (dle chuti, tady je tato směs)
Česnek (dle chuti)
Řepkový olej

Brambory omyjeme , nakrájíme na tenké plátky a dáme do mističky. Přidáme olej, sůl, bylinky, prolisovaný oloupaný česnek a promícháme. Dáme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme na 200oC dokud není vše měkké a zlatavé.

PS: Plechy jsem mezi sebou během pečení jednou prohodila.


bylinky brambory česnek pečící papír trouba

Komentáře