Zeleninové lečo s klobáskou s medvědím česnekem

Zeleninové lečo s klobáskou s medvědím česnekem

7 porcí

Moje oblíbené letní jídlo je lečo! Mám ho ráda prostě s klobáskem, vybrala jsem proto tento klobásek s 92% masa a medvědím česnekem. Kdo by chtěl uzeninu vypustit, zkuste třeba Šmakouní klobásy. Párkrát jsem je měla, jsou dobrý, ale u nás ve městě je nekoupím 👽

Suroviny:
Rajčata (dle chuti, měla jsem cca 1 kg)
Papriky (dle chuti, měla jsem necelý kilo)
Cibule 1 ks
Česnek (dle chuti, dala jsem 3 malé stroužky)
Vejce (dle denního příjmu)
Klobásek (dle denního příjmu)
Sůl (dle chuti)
Pepř (dle chuti)
Březový cukr (nemusí být, dle chuti)
Voda (na spaření rajčat)

Rajčata zespod (ne od šťopky) nařízneme do kříže a dáme do misky. Vodu přivedeme k varu a zalejeme s ní rajčata (pokud máte rádi slupky, tento krok vynechejte, já ale nerada ruličky tvrdé slupky v leču). Rajčata po chvíli slejte a oloupejte. Cibuli oloupeme a nakrájíme na plátky. Klobásek pokrájíme, česnek oloupeme. Papriky omyjeme a zbavíme jadérek, nakrájíme. Rozpálíme pánev a vhodíme klobásek (většinou není potřeba další tuk, vždycky to něco pustí), opečeme lehce do zlatova. Přidáme cibulku a necháme lehce ji také lehce zbarvit. Přidáme pokrájené papriky. Necháme mírně zredukovat pod poklicí. Odklopíme poklici a přidáme pokrájená rajčata. Bubláme, dokud nevybublá přebytečná tekutina. Česnek oloupeme a prolisujeme do pánve. Potom do pánve vyklepneme postupně všechna vejce, důkladně vmícháme a provaříme. Lečo dochutíme solí, pepřem a případně dosladíme cukrem (v případě, že máme ještě nedokonale zralá rajčata). Dobrou chuť! Podáváme ideálně s čerstvým žitným chlebem!

Lečo vejce klobásek papriky rajčata

Lečo vejce klobásek papriky rajčata

Komentáře