OAT Lemon cheesecake, Ovesný citronový koláč

Ovesný citronový koláč, OAT Lemon cheesecake

4 porce

Tenhle koláč mě tak nadchnul svojí chutí, že jsem si ho dovolila dát jako úvodní. Sranda je, že jsem neměla citron, ale limetu. V hlavě jsem měla plán s citronem, ale zradilo zásobování a název mu už zůstal. Myslím, že je to jedno, citrus jak citrus :) vsadím se, že by byl vynikající, i když by se dali pomeranče. Dobrou chuť, snad Vás potěší!

V receptu uvádím svoje dávkování, vy si ho musíte dle Vašich potřeb upravit!!! Upozorňuji, že neznáte celodenní skladbu a nedoporučuji se podle mojí gramáže řídit doslova, slouží jen pro představu, jak by mohla porce vypadat. Upravte si množství dle vašeho celodenního příjmu!!!

Suroviny:
Ovesné vločky 180 g (pomlít na mouku)
Ořechy 40 g (pomlít na mouku)
Šťastná vejce (já použila 3 šťastná super vejce, byli docela velký)
Jogurt Milko 0% 3x 140 g balení (doporučuji pro tento dezert něco hustýho jako Skyr a Milko)
Citron nebo Limetu nebo Pomeranč (budeme potřebovat trochu šťávy a kůru)
Čekankový sirup dle chuti (nebo jiné sladidlo pokud si nehlídáte figuru, třeba med)
Rostlinné mléko (výběr nechám na vás, já sama dám zrovna to, co mám otevřené, nepoužívám už skoro mléko kravské)
Sladidlo (třeba Flavdrops tzn. kapičky sukralozy nebo Xylitol tj. březový cukr)

Na korpus:
Pomleté vločky a ořechy smíchejte se sladidlem z čekanky a troškou mléka. Těsto musí být spojitelné, ale zároveň pořád "suché" aby šlo namačkat do formy. Mačkejte precizně ať máte těsto až do krajů a nevyteče jogurt. Vytvoříte tak základ koláče. Výška korpusu závisí na velikosti vaší formy.

Na krém:
Smícháme jogurt, sladidlo, citronovou šťávu, citronovou kůru a vejce. Vše promícháme a nalejeme na koláč.

Pečeme na 180o dokud jogurt není na omak pružný (stupně si případně upravte dle toho jak peče trouba doma vám).

Komentáře