Ovesné donutky

Donutky

4 porce

Abych přiznala barvu, tak za tyhle recepty vděčím jediné úžasné osobě! Lucii! Ona a její báječná skupina na Facebooku (tzv. fejs) Zdravým jídlem k vysněné postavě jsou mi obrovskou inspirací a jen díky ní a holkám jsem dokázala nemožné! Prostě jím ovesný vločky a ještě z nich peču a světe div se, dá se to jíst a jedí mi to všichni doma a ještě mě chválí. Dobrý důvod proč do toho jít taky ne?

Množství surovin si upravte dle vašeho denního příjmu! Toto množství je spíš orientační a nemusí sedět do vašeho příjmu! Doporučuji vše upravovat dle svých potřeb!

Suroviny:
Ovesné vločky 180 g (pomlít na mouku)
Ořechy 40 g (pomlít na mouku)
Šťastná vejce (já použila 4 vejce)
200 ml rostlinné mléko (výběr nechám na vás, já sama dám zrovna to, co mám otevřené, teď jsem měla rýžovo-sojové)
Březový cukr 50 g nebo jiné sladidlo (třeba Flavdrops kapičky)
2 lžičky prášku do pečení (tzv. prdopeč)
1 lžička jedlé sody
100 g jablek
Tabulka čokošky (já použila tři čtvrtě a něco mi zůstalo v misce, něco mi zůstalo v koši :D long story)
1 lžička kokosového oleje

Ovesné vločky, propeč, jedlou sodu a březový cukr smícháme. Přidáme vejce, mléko a nastrouhaná jablka (najemno). Nalejeme do formy a pečeme při 180oC dokud se těsto nelepí na špejli.
Čokoládu rozpustíme ve vodní lázni s trochou kokosového oleje. Namáčíme vychládnuté donutky a sypeme ořechovou "moukou". Dáme zatuhnout do lednice a pak už jen vychutnáváme ….

PS.: hlavně ať vás nenapadne to co mě! NEDÁVAT do čokošky nic co obsahuje vodu! Podařilo se mi zlikvidovat Lindtku, neptejte se mě na podrobnosti je to hanba :D

TIP: formu jsem koupila na e-bay (to stejný je ali expres) za pár kaček. Pokud s tím neumíte, určitě někdo z děcek nebo známých to umí a objedná vám to.

Komentáře