Pizza ze špaldy

Pizza ze špaldy

2 pizzy

Tohle je nej recept na domácí pizzu a jinou už nedělám. Původní recept, který jsem si zase lehce přizpůsobila, najdete na fit receptech. Tohle je moje upravená verze:

Suroviny na těsto:
240 g špaldové mouky (použila jsem chlebovou z Lidlu)
2 lžíce oleje
20 g čerstvého droždí
Hrst oregana
200 ml teplého mléka (dala jsem rýžovo-sojové, to jsem měla zrovna otevřené)
2 lžičky březového cukru
Sůl

Na omáčku:
1 plechovka protlaku
1 lžička březového cukru
1 veliká lžíce jogurtu
1 lžička sušeného česneku
Oregano
Sůl
Pepř

Na pizzu:
Šunku (měla jsem kombinaci kuřecí a šwardswaldské)
Sýr (hermelín figura a ještě jeden typu parmezán)
Olivy
Jarní cibulka
Oregano

Suché suroviny dáme do misky - mouku, oregano, sůl, smícháme. Do misky rozdrolíme droždí a smícháme ho se dvěma lžícemi cukru a mícháme, dokud nám droždí nezkapalní. Přidáme do ohřátého mléka s olejem. Vše spojíme a vypracujeme těsto. Já lehce podvádím páč jsem mrzáček a bolí mě tlapka, dávám těsto kynout a míchat do domácí pekárny.
Zatím co kyne těsto, připravíme si omáčku. Protlak smícháme se lžící jogurtu, soli, pepře, cukru, česneku a oregana. Nakrájíme olivy, jarní cibulku a nastrouháme sýry.
Po vykynutí těsto rozdělíme na dvě placky. Dělám pizzu rovnou na pečícím papíře, je to trochu boj páč to tak hezky nedrží a papír klouže, ale už nemusím těsto přemisťovat a neroztrhnu ho.
Těsto potřu omáčkou, obložím šunkami, hermelínem, olivami, cibulkou a zasypu nastrouhaným sýrem parmazánového typu. Zasypu trošičkou oregána i pěkně z vršku (sušené oregáno není tak intezivní takže po trochách dávám jak do těsta, tak do omáčky, tak i při zdobení ve finále).

Peču v rozpálené troubě na 180oC dokud nejsou okraje krásně zlaté.

Domácí pizza je prostě top! Obložíte čím chcete a prostě vždycky zabodujete!
PS.: Omluvte tvary :D nejsem profi pizzař
PS.2: Byla jsem upozorněna, že špaldová mouka není zdravá. Má prý podobné vlastnosti jako mouka bílá. Nu což jsem zase o nějaký ten chlup chytřejší. Abych si doplnila mezery uděláme si článek o moukách. Žádný učený z nebe nespadl :) takže klidně použijte plnohodnotnější mouku.

Komentáře