Rozbalený ptáček

Rozbalený ptáček

8 porcí
Jak jste si všimli ráda si předělávám recepty :) jooooo! Jsem frfňa a prostě si to musím udělat po svým. Takže, doma mám často požadavek na ptáčky a já je nerada (vždycky to musím vybalit a vykuchat a zkontrolovat a to prostě nechceš). Tohle je kompromis a myslím, že luxusní!

Suroviny na ptáčky:
Hovězí maso (měla jsem něco přes 1 kg)
3 Šťastná vejce (uvařit tvz. na tvrdo)
Okurek
Klobásek (vybírejte s vysokým podílem masa)
2 vetší cibule
2 lžíce hořčice
3-4 lžíce špaldové mouky (měla jsem chlebovou z Lidlu)
Řepkový olej
Sůl
Pepř
Kmín
Česnek (dejte tolik stroužků kolik máte rádi)
Voda

Uvaříme si vejce na tvrdo (vejce vaříme ve vroucí vodě cca 10 minut, podle velikosti vajec).
Maso nakrájejte na nudličky a smíchejte s pepřem. Cibulku nasekejte. Rozpalte hrnec a dejte dělat cibulku na řepkovém oleji, po chvíli přidejte maso a nechejte zatáhnout. Osolte, okmínujte a restujte, dokud maso nepustí šťávičku. Podlijte vodou tak, aby maso bylo ponořené, nechte přejít varem a sbírejte pěnu. Přidejte hořčici. Já si u hovězího pomáhám tlakovým hrncem, takže jsem natlakovala a vařila 5 minut.
Mezitím jsem si připravila zbytek. Nakrájíme okurek, klobásek a uvařené vejce.
Jakmile se nádoba odtlakuje, přidáme do omáčky mouku smíchanou s vodou a přivedeme k varu, krátce provaříme. Vhodíme nakrájený okurek a vejce, kápneme do omáčky i trochu láku z okurek. Vymáčkneme česnek a dochutíme solí a pepřem, chvilinku provaříme, aby česnek ztratil svoji "ostrost".
Na pánvi si opečeme klobásek a dozdobíme s ním omáčku až na talíři. Samozřejmně můžete to tam fláknout rovnou s vejcem a okurkem, taky možnost :)

Příloha pečená rýže

Suroviny:
Rýže
Ocet
Sůl
Cibulka
Řepkový olej

Rýži propláchneme trochou vody s octem. Důkladně vodu vyměníme a osolíme. Na pánvi rozpálíme olej a osmažíme cibulku do zlatova. Přidáme do rýže s vodou a pečeme na 200oC dokud rýže není měkká.

TIP: do rýže se dá přidat při pečení cokoliv např. kurkuma, libeček, petrželová nať, bobkový list, nové koření atd.
PS.: Byla jsem upozorněna, že špaldová mouka není zdravá. Má prý podobné vlastnosti jako mouka bílá. Nu což jsem zase o nějaký ten chlup chytřejší. Abych si doplnila mezery uděláme si článek o moukách. Žádný učený z nebe nespadl :) takže klidně použijte plnohodnotnější mouku.

Komentáře

  1. Deník z domácí kicjyně23. října 2018 v 10:27

    Špaldová mouka je zdravější varianta, ale jen v případě, že je celozrnná může být i jemně mletá! Hladká nebo chlebová je stejná jelikož není z celého zrna(celozrnná). Což znamená, že špalda není zdravá nebo nezdravá, ani pšenice atd. o způsob mletí mouky

    OdpovědětVymazat
  2. Bohužel tato je obyč! O celozrnnosti tam není ani zmínka tudíž "zdravá není". Bohužel jsem si toho při koupi nevšimla, co už že? Spotřebuji ji a už si příště dám majzla

    OdpovědětVymazat

Okomentovat