Sekačka v županu

Sekačka v županu

7 porcí

Jako dítě jsem sekanou fakt nemusela, vadila mi tam ta kůrka a mezi oblíbená jídla se dostává až teď. U vaření je krásný to, že si to prostě uděláš podle svojí chutě! Takže se nikdy neboj přidat tam svůj nápad. Já jsem si sekanou upravila do podoby, aby se mi dělali boule za ušima :)

Suroviny:
Mleté maso (množství i druh nechám na vás :) ta moje sekaná byla z libového vepříka a bylo toho přes 1 kg)
1x velká cibule
2x šťastná vejce
Česnek (dle chuti libovolný počet stroučků)
Sušená majoránka (případně jiné bylinky podle chuti)
Ovesná mouka (ovesné vločky rozemleté na mouku)
Schwarzwaldská šunka (klidně dejte anglickou slaninku, případně jinou sušenou šunku)
Sůl
Pepř

V misce smícháme maso s vejci, prolisovaným česnekem, majoránkou, solí, pepřem a najemno nakrájenou cibulkou. Sekanou pořádně promíchejte, nejlíp se to prostě dělá rukou. Přidávejte po trochách ovesnou mouku, až vám bude sekaná držet pohromadě. Chvilku to trvá, než se spojí.

Na dno a bok plechu si vyskládejte šunku, maso vyklopte na šunku a vytvarujte typický bochánek. Poté sekačku zabalte do šunky (jako když pletete cop). Podlijte trochou vody (asi centimetr) osolte, opepřete a dejte do rozehřáté trouby na 180o na cca hodinu (samozřejmě stupně i dobu upravte dle vaší trouby i hmotnosti masa).

TIP: Do sekané lze přidat cokoliv např. uvařené vejce, sýr nebo na pánvi orestovanou zeleninku. Fantazii se meze nekladou

Příloha bramborová kaše

Suroviny:
Brambory
Sůl
Kmín
Máslo
Mléko

Brambory oloupejte, omyjte, nakrájejte na stejnoměrné kostky a uvařte v osolené a okmínované vodě do měkka. Slejte. Ještě za tepla přihoďte kousek másla a brambory rozmačkejte. Mléko trochu přihřejte v mikrovlnce (studené mléko z lednice by nám zbytečně kaši zchladilo) a pomalu přilévejte při hnětení do kaše. Osolte, opepřete. Na závěr dávám ještě kousek máslíčka :)

TIP: Dozdobit lze třeba čerstvou pažitkou nebo úžasná je jarní cibulka
TIP 2: Při vaření brambor vhoďte do vody třeba sušený libeček, nebo nať z petržele, brambory budou voňavé a kaše bude mít jiný nádech.
TIP 3: Pokud chcete ušetřit nějaké kalorie, kaše se dá udělat bez másla a mléka. Stačí při slévání dát nějakou vodu bokem a tu přidávat při mixování. Mě to ale nechutná a dělám klasiku :)

Komentáře