Hovězí gulášek

Hovězí gulášek

7 porcí

Co se týče guláše, jsem hrozně náročný člověk. Klasický brgul (bramborový guláš) mi vůbec neleze, takže více méně dělám jen poctivý masový a nejčastěji z krávy. Domá má tento guláš krycí název Kravák :D

Suroviny:
Hovězí kližka (měla jsem něco přes 1 kg)
Cibule (ideální množství na kvalitní guláš by měl být, co množství masa, to cibule, ale já to úplně nedodržuji, dám kolik mám zrovna náladu loupat :D samozřejmě co nejvíce to jde)
Červená sušená paprika 2 lžíce
Jalovec 10 kuliček (nebo dle chuti)
Bobkový list 2-3 ks (podle velikosti)
Nové koření 4 kuličky (nebo dle chuti)
Sůl
Pepř
Kmín drcený 1 lžička
Žitný chléb (jednak jako příloha a jednak jeden půl krajíc na zahuštění)
Česnek cca 8 stroučků (podle chuti)
Řepkový olej

Cibulku nakrájíme a vhodíme na rozpálený olej do tlakového hrnce, po chvilce přidáme papriku a chvíli restujeme. Přidáme maso a necháme zatáhnout. Přidáme pepř, kmín, jalovec, bobkáč, nové koření, sůl a česnek. Vše restujeme dokud maso nepustí dostatek šťávičky, přidáme nadrolený půl krajíc chleba (v případě, že dáte hooodně cibule toto lze úplně vynechat, chléb se dává kvůli zahuštění). Poté maso podlijeme vodou tak, aby lehoulince koukalo z vody. Nasadíme víko a natlakujeme. Se svým tlakovým hrncem mám vyzkoušeno 15 minut vaření pod tlakem. Jak odtlakujeme nádobu, vysbíráme kuličky a bobkáče. Dochutíme prolisovaným česnekem a necháme ještě krátce povařit (aby se nám ztratila výraznost česneku). Případně ještě dochutíme solí a pepřem.

TIP: v případě, že se nepovede gulášek uvařit do husta přidáme trochu cezlozrnné mouky rozmíchané v troše vody a vmícháme opatrně do odstaveného guláše. Vrátíme na plotýnku a pořádně provaříme.

TIP 2: gulášek zdobíme čerstvou cibulkou, jarní cibulkou, a čerstvým nasekaným chilli.

TIP 3: nejraději mám čerstvý žitný chléb jako přílohu ke guláši (kupuji kulatý žitný z Karlovy pekárny).

Komentáře