Knihy k přečtení

Doporučená literatura

V úvodním příspěvku jsem mluvila o borcovi na výživu co mi tak trochu (tak trochu víc) udělal pořádek v tom, jak a co jíst. Mám od něj hubnoucí jídelníček a jsem na něm s přestávkami (na dovolenou :D) už od 1. 1. 2018 (takže možná Vám teď zapadá proč se některé suroviny tak často opakují). Mám prostě od něj sestavený plán a toho se více méně držím. Jsou samozřejmě dny, kdy to nejde (například služební cesta, dovolená, celodenní výlet na brndičkách) ale to prostě vůbec nevadí, protože Michal říká: "po jednom špatném jídle nepřibereš" stejně tak to platí obráceně. Po jednom zdravém jídle nezhubneš :) takže nemá cenu se hroutit z toho když nemůžeš dodržet svůj plán dnes, dodrž ho zítra!
Michal je moje "modla"! Nedám na něj dopustit! Je mi oporou a ráda se podělím o to, co jsem se od něj naučila. A není toho opravdu málo! Denně ho sleduji na Facebooku - má svoji skupinu, kterou moderuje (Fitness motivation cz) a dost často listuji v jeho knihách. Má neuvěřitelný přehled a je doslova studnice vědomostí. Vždy má na vše názor a vždy mi poradí, když jsem v koncích. Správný člověk na správném místě!
Já jsem se na Michala obrátila, když už jsem nevěděla jak dál. Rok jsem počítala makroživiny, cvičila a váha se ani nehla! Rok jsem přemýšlela, že mu napíšu! On sám říká, že jeho pomoc má být až ta "poslední". My totiž žijeme ve svém těle a my by jsme měli pochopit jak funguje. Ale vím, o čem mluvím, když řeknu, že moje tělo se mnou nemluví :D a nebo když mluvilo, říkalo mi věci špatně. Takže jako slova "poslouchej svoje tělo" je super žvást! Kdybych poslouchala svoje tělo, vážím tak metrák! Proto doporučuji si nejdříve nastudovat jeho boží knihy, kde se dozvíte, co a jak funguje a proč to tak je. Michal mi je dovolil zde propagovat, jsou pro mě obrovským pomocníkem. Napsal s Pavlem Walekem celkem dvě a obě jsou napsané tak, že vám to všechno dá jednou pro vždy smysl!

Doma tedy teď mám jen tu jednu, tedy díl první:


Nicméně doporučuji i tu druhou, kterou jsem měla půjčenou:

Obě koupíte u něj na shopu (v obchodě) nebo někde z druhé ruky. Říkáte si, co jsem díky Michalovi dokázala? No, dal mému tělu energii a funguje daleko lépe než kdy před tím. Díky jeho jídelníčku mám víc energie, lepší sex (tohle je prostě nepopsatelný rozdíl v před a po), díky vitaminům co mi doporučil, mám lepší pleť a vlasy. Dostala jsem se na svoji vysněnou váhu! Což bylo 60 kg (bohužel díky stresu a spánková deprivaci, s kterými mi ani Michal nemůže pomoci jsem něco nabrala zpět, ale stále s Michalem bojuji a nevzdávám to). Určitě bude rád, když ho kontaktujete s jídelníčkem, ale bude taky ještě raději, když to nejdříve zkusíte sami. Každopádně najdete ho tu.

Další knihou, kterou bych ráda doporučila pořídit a přečíst je kniha Lukáše Roubíka Moderní výživa ve fitness a silových sportech, který mi taktéž dovolil zmínit zde jeho dílo. Je daleko podrobnější a obsáhlejší než knihy Michala. Nicméně začátečníkům bude asi poněkud hůře čitelná. Já osobně nerozumím úplně všemu (trochu se ztrácím v chemických procesech a zkratkách), ale věřím, že se to časem podá. Navíc ji ještě nemám dočtenou celou, je docela tlustá :) Přeci jen oblast výživy člověka, je obrovsky rozsáhlé téma a vědci přicházejí stále s novými studiemi a poznatky. Díky klukům to budete mít, ale hodně zjednodušené, protože práci se čtením studií udělali za nás a za to jim patří velký dík.


Na úvodní straně má Lukáš mého dalšího oblíbence a to je Aleš Lamka, toho taky sleduji na Facebooku. Aleš je hlavně online trenér a baví mě jak je svůj a rád baví lidi. To je jen taková malá odbočka od knížek :)

Další Lukášovo dílo je Institut moderní výživy, který sleduji i na Facebooku a kde se často dozvíte zajímavosti a ve srozumitelném podání vyvracejí zažité mýty o stravě. Fakt doporučuji!

Bohužel Vám sem nemohu nic z knih ani jídelníčku vložit, vše je chráněno autorským právem a nechceme přeci nic krást ani si dělat žádné nepřátele. Sem na svůj blog tedy sice dávám informace, čerpané z těchto knih, ale je to jen můj osobní výcuc v mém trhlém podání. Daleko více (seriózních) detailů najdete právě v knihách. Nechci si hrát na poradce, kterým nejsem. Jsem jen ženská s chutí k jídlu a láskou k vaření co se chce cítit dobře a vypadat dobře a ráda se podělím o to, čím už jsem prošla. Věřím, že někomu pomohu cestu zkrátit a obejít nějaké nesmysly, které jsem zkusila a zjistila, že nefungují.

Pokud časem příjdu na další zajímavou literaturu, zase Vám sem přidám zdroj :)

PS: Michal má taky kuchařku Zdravě a chutně k vysněné postavě

Komentáře