Kolobky aneb když je miluješ není co řešit

Trhni si!


Tohle není mezi koloběžci nadávka, nýbrž přání příjemné jízdy. Trvalo to, než jsem si vybrala tu správnou brndičku pro mě. Stal se jí naprosto unikátní stroj od Kostky v provedení Tour Max, v mojí speciální barevné úpravě, za kterou děkuji Petru Mejsnarovi. Má šopík (obchod) a hlavně půjčovnu koloběžek na Hybešce v Brně.
Vyzkoušela jsem opravdu hodně koloběžek a Petr byl neskutečně skvělým rádcem. Trpělivost, kterou věnoval do mého vybírání byla opravdu skvělá. Kdybych mohla, koupila bych hned několik koloběžek, protože každá má něco do sebe. Já Vám tady popíšu svoje pocity z těch kousků, na kterých jsem měla tu možnost si dupnout.
Moje koloběžková dráha začala teprve nedávno, minulý rok (konec roku 2017) jsem si pořídila svoji Kostičku a testování jiných strojů trvalo rok před tím. Dokonce jsem měla tu možnost podívat se tam kde se moje Kostička narodila:


Moje kostička je z Hanušovic, je skvělá jak do terénu, tak i na silnici. Jsem schopná nadupat až 50 km za den. Zkušenější jezdci samozřejmě nadupají i několikanásobně více a moje 50-ti kilometrové trasy jsou pro ně směšné. Každopádně já jsem kancelářák co většinu roku prosedí na prdeli, je neskutečně tuhej a zkrácenej, takže je vděčnej za jakejkoliv pohyb. A na brndičce si protáhnete příjemně celý tělo! ANO! Střídám nohy:D na to se mě ptá totiž každej. Nejde nestřídat. Při tom všem dřepování by vám shořelo stehno. Dá se jet i neskutečně rychle. Z kopečka se to podařilo na mojí brndičce rozpálit na 45 km/hod (radar na auta mi to změřil :D ). Ale buďte opatrní a mějte helmičku (já ji sundávám jen na focení, proto ji dost často na fotce nemám)! Jediné na co si musíte dávat na všech kolobkách pozor je nášlap! Je proklatě nízko a v lese Vás to může někdy zradit, když najedete na blbej kořen. Párkrát jsem si dala pěkně zespod do rámu ránu :D


Další co jsem od Kostky měla pod nohou byla Streetka. Bohužel tu jsem projela jen po ulici, protože na delší vyjížďku jsem si s ní netroufla. Plánovali jsme vždy delší výlety. Do města může být naprosto boží! Je mrštná, je rychlá, je roztomilá jak je malá! Určitě stojí za pozornost a pokud chcete přemisťovalo může být pro vás ideální společník.

Další z rodiny Kostek co jsem měla možnost jet byla Hillka. No, tak s touhle kočkou jsem se trochu natrápila. Není moc ideální na delší projížďky pro netrénovanou nohu. Tenkrát jsem na ní jela cca 52 km a moc komfortně jsem se necítila :-D Menší zadní kolo mi nedovolilo jet tak rychle, takže mi můj chlap pořád ujížděl a už to mě prostě vadilo, takže jsem si jízdu "moc neužila". Ale myslím, že by mohla být ideální parťák na projížďky do 30 km v nenáročném terénu.


Tuhle jsem měla půjčenou ze Slavkovské půjčovny.

Další z dílny z Hanušovic je Twentyna, musela jsem prostě zkusit kde co a tahle má taky něco do sebe. Zvolila bych ji ale spíše také na kratší trasy. Menší kola prostě neumožní takovou rychlost a trošku zpomalí :) každopádně na cestu do 30 km bude peckózní. A neboooo nejezděte s parťákem co má velkou kolobku :D která je podstatně rychlejší než tihle "drobci".


To je moje kompletní zkušenost s rodinkou Kostek. Pojďme na další značky co jsem produpla :)

Crussis Urban další česká kolobka, kráska mého přítele. Je to skvělá kolobka do terénu. Je dokonce v terénu daleko lepší než ta moje. Má totiž širší pláště a lépe sedí zejména v písku. Co mi na ní nevyhovuje je ten odpor na silnici (právě díky plášti) a dost se na ní nadřu. Takže pokud jste prcek jako já (163 cm) může pro Vás být hlubší dřep a vetší odpor poněkud náročnější. Zdá se mi taky, že díky širšímu plášti tolik nepeláší z kopce. Každopádně barvičky co Crussis dělá jsou fakt líbivé a původně jsem o ní přemýšlela.


Crussis Road, tomu říkám žihadlo! Tenký pláště umožňují fakt super lehkou jízdu a švihá to parádně. Úplně jiný poježděníčko. Byli jsme tenkrát na cyklostezce kolem Baťáku (Baťův Kanál) a měla jsem pocit, že se nemusím snad skoro vůbec odrazit. Prostě to jelo samo! Jediná nevýhoda byla když jsme potkali kousek nezpevněné cesty a strach o pláště a ráfky byl docela velký. Takže doporučuji do lepšího terénu a pak budete svištět s větrem o závod.


Yedoo Dragster, český výrobce, tomu říkám drak! Fakt malá a mrštná mrška! Kdybych si mohla vybrat malou kolobku do města i na delší trasy Dragstr by byla jasná volba. Je táááák mrštný, je tak rychlý a tak lehoučký! Byla to fakt radost a jak, takš jsem stíhala příteli, když měl z půjčovny Kolobky.cz půjčenou Crussis Road.


Neodolala jsem samozřejmě a půjčila si i sjezdovou kolobku v Dolní Moravě. Byl to Kickbike Fat Max (výrobce jsou Finové). No, na tenhle zážitek mám hodně rozporuplné vzpomínky :D nebyl to úplně dobrý nápad se svojí tělesnou konstrukcí a fyzickou zdatností půjčit si tohoto obra. Pláště jsou sakra tlustý (takový hroch mezi kolobkama) a nášlap proklatě vysoko (prdel a stehna v ohni pokud budete muset dupat a ne jen jet dolů). Dokážete si asi představit jak náročné je jet s tímto mackem proti větru, do kopce
v nezpevněném terénu? Ne? Zkuste navštívit "sjezd" na Dolní Moravě při rychlosti větru 40 km/h. Jako sjezd, když jsme překonali asi 2km stoupání, byl opravdu parádní a užila jsem si ho (teda pořádně se oblečte a nebo si to půjčujte v létě protože sjezd byl fakt dlouhej a nijak neznačenej). Kolobka opravdu krásně držela a brzdy jsou trochu jinde než na všech předchozích strojích. Nicméně tohle už pod nohou nechci :D ostatně na fotce v pravo jasně vidíte jaké bylo pěkné póčo (počasí).


Mám samozřejmě zálusk na další české stroje, které jsem měla možnost jen prošlápnout na Hybešce když mě Petr lámal na jiný značky jako Morxes (také český výrobce, Otice u Opavy) nebo Mibo (zase český výrobce, Rožnov pod Radhoštěm) tak Vám snad přidám další moje pocity z jízdy. Samozřejmě musíte si to projet samy, u kolobky je prostě nutný, aby sedla přímo vám jako predel na hrnec.

Takže přeji příjemné trhnutí! Nevím jak u Vás, ale pro mě koloběžkování je láska na první dupnutí! Doufám, že jste mile překvapení jaká je Česká Republika koloběžková velmoc!

PS: Názvy koloběžek jsou také odkazem pro více informacích přímo od dodavatele na jejich shop (obchod).

Komentáře