Ostružinový cheesecake z ovesných vloček

Ostružinový cheesecake

4 porce

Dostala jsem zase chuť na cheesecake a jelikož byla letos celkem slušná úroda tak si říkám, že udělám z ostružin. Ostatního ovoce tolik nebylo tak se musí zužitkovat co jsem nasyslila do mrazáku :) prolezla jsem internet a našla pár receptů které mě inspirovali k tomu jak vytvořit třetí vrstvu, kterou jsme u Lemona neměli.

Suroviny:
Ovesné vločky 180 g (pomlít na mouku)
Ořechy 40 g (pomlít na mouku)
Šťastná vejce (já použila 3 šťastná super vejce, byli docela velký)
Jogurt Milko 0% 2x 140 g balení (doporučuji pro tento dezert něco hustýho jako Skyr a Milko)
Čekankový sirup dle chuti (nebo jiné sladidlo pokud si nehlídáte figuru, třeba med)
Rostlinné mléko (výběr nechám na vás, já sama dám zrovna to, co mám otevřené)
Sladidlo (třeba Flavdrops tzn. kapičky sukralozy nebo Xylitol tj. březový cukr)
Dortové želé 1 sáček (měla jsem červené)
Ostružiny 100 g

Na korpus:
Pomleté vločky a ořechy smíchejte se sladidlem z čekanky a troškou mléka. Těsto musí být spojitelné, ale zároveň pořád "suché" aby šlo namačkat do formy. Mačkejte precizně ať máte těsto až do krajů a nevyteče jogurt. Vytvoříte tak základ koláče. Výška korpusu závisí na velikosti vaší formy.

Na krém spodní vrstva:
Smícháme jogurt, sladidlo (Flavdrops javorový sirup) a vejce. Vše promícháme a nalejeme na koláč.
Pečeme na 180o C ve vyhřáte troubě dokud jogurt není na omak pružný (stupně si případně upravte dle toho jak peče trouba doma vám).

Na krém horní vrstva:
Na kokosovém oleji orestujeme ostružiny, po chvilce přidáme březový cukr a necháme zkaramelizovat. V kastrůlku rozmícháme vodu a dortové želé s trochou Flavdrops (použila jsem malinové) a uvaříme podle návodu. Jakmile je želé hotové, přidáme pomačkané ostružiny, promícháme a vrstvíme po lžičkách na vychladnutý korpus s jogurem. Když jsme tak v půlce želé, přelijeme zbytkem želé korpus a dáme vychladit. Dobrou chuť :)

Komentáře