Perník

Perník

4 porce

Tento receptík je taky dílem Lucinky ze skupinky Zdravým jídlem k vysněné postavě. Defakto tento recept mi vnuknul, že kombinace vločky, ovoce, rostlinné mléko jsou zaklínadlo na to, aby cokoliv z vloček bylo boží. Vlastně je to základ vetšiny buchet co dělám. Díky Lucie! S tebou je pečení radost. Lucie je pečení :D (sorry já musela) Já jsem si ho ovšem doladila do svojí oblíbené podoby. Doma kýble marmelády tak to byl hřích nezhřešit :D navíc začala bejt kosa a k zimě mi tak nějak patří perník, nevím proč :)


Suroviny:
Ovesné vločky 180 g (pomlít na mouku)
Ořechy 40 g (pomlít na mouku)
Šťastná vejce (já použila 4 vejce)
Flavdrops použila jsem čokoláda-arašíd (nebo Březový cukr 50 g nebo jiné sladidlo)
1 lžička prášku do pečení do perníku (tzv. prdopeč perníkopeč)
2 lžičky koření do perníku
1 lžička skořice
1 lžička jedlé sody
Jogurt Hollandia 180 g (do těsta, dávám nejčastěji poměr vločky vs jogurt 1:1)
100 g jablek
Holandské kakao 2 lžíce (dle kvality a tmavosti kakaa)
Rostlinné mléko (na zředění těsta)
Marmeláda (měla jsem jahodovou co jsem dělala minulý rok)
Čokoláda 8 čtverečků (lidl 83% kakaa)
1 lžička kokosového oleje

Ovesné vločky, ořechy, prdopeč perníkopeč, koření do perníku, jedlou sodu, skořici, kakao smícháme. Přidáme vejce, jogurt a nastrouhané jablko (na jemno), zředíme mlékem. Osladíme Flavdrops (nebo březovým cukrem). Nalijeme do formy (já ji měla vyloženou pečícímm papírem) a pečeme při 180oC dokud se těsto nelepí na špejli.
Jakmile buchta vychládne, potřeme ji marmeládou (důkladně až k papíru, aby nevytekla čokoška).
Ve vodní lázni rozpustíme čokoládu s trochou kokosového oleje a pomalu (třeba přes lžíci) nalejeme na marmošku, opatrně rozetřeme. Dáme vychladit a doporučuji krájet dokud není čokoška úplně tuhá :) mňam já si moc pochutnala!

Komentáře