Zapečené brambory s masem a salátem Colesaw

Zapečené brambory s masem a salátem Colesaw

6 porcí

Nedávno jsem si udělala radost a koupila si další ze série kuchařek od Fit receptů. Ze začátku jsem vždy vařila podle receptů, úplně do detailů dodržovala postupy a suroviny. Teď používám recepty a kuchařky trochu jinak. Kuknu na recept a prostě si to uvařím podle sebe z toho, co doma mám. Tudíž vnikne taková moje upravená domácí verze. A tady je další z nich:

Suroviny:
Maso (měla jsem necelé kilo vepříka, kterého jsem si nechala pomlít)
Brambory
Ricotta 1 kelímek 200 g
Šťastné vejce 1 ks
Cibule 1 ks
Česnek (množství stroužků dle chuti)
Mozzarella light 2 balení
Olivy 1 balíček
Sušená rajčata s kapary (měla jsem tam úplný zbyteček tak si říkám, že je tam spotřebuji)
Řepkový olej
Sůl
Pepř
Směs řeckého koření (přivezla jsem si letos balíček koření z dovolené)

Maso smícháme s kořením a dáme na chvíli stranou, aby se nám propojily chutě. V misce smícháme ricottu, vejce, koření, sůl a pepř. Brambory oloupeme, omyjeme a nakrájíme část z nich na tenké plátky.
Cibulku nakrájíme na jemno. Rozpálíme pánev a přidáme olej. Vhodíme cibulku a necháme lehce zezlátnout, přidáme nakrájený česnek na plátky. Po chvilince přidáme maso a restujeme. Po chvíli restování, maso osolíme a opepříme. Jakmile je maso hotové začneme vrstvit. První dáme vrstvu brambor, osolíme a pomažeme ricottou s kořením a vejcem. Zasypeme částí masa, dáme pár oliv a přidáme trochu kapar. Dáme další vrstvu brambor, pomažeme ricottou a zasypeme masem. Přidáme olivky a sušené rajče. Dáme další vrstvu brambor, osolíme, pomažeme zbytkem ricotty a vysypeme zbytek masa. Dáme zbytek olivek a sušené rajče. Zaskládáme mozzarellou na tenké plátky a zasypeme kořením, osolíme, opepříme. Dáme do rozehřáté trouby na 200o C a pečeme, dokud se nám to všechno pěkně nepropojí. Ze zbytku brambor jsem uvařila kaši, abych dodržela svůj denní příjem.

Příloha bramborová kaše

Suroviny:
Brambory
Sůl
Kmín
Máslo
Mléko

Brambory oloupejte, omyjte, nakrájejte na stejnoměrné kostky a uvařte v osolené a okmínované vodě do měkka. Slejte. Ještě za tepla přihoďte kousek másla a brambory rozmačkejte. Mléko trochu přihřejte v mikrovlnce (studené mléko z lednice by nám zbytečně kaši zchladilo) a pomalu přilévejte při hnětení do kaše. Osolte, opepřete. Na závěr dávám ještě kousek máslíčka :)

TIP: Dozdobit lze třeba čerstvou pažitkou nebo úžasná je jarní cibulka
TIP 2: Při vaření brambor vhoďte do vody třeba sušený libeček, nebo nať z petržele, brambory budou voňavé a kaše bude mít jiný nádech.
TIP 3: Pokud chcete ušetřit nějaké kalorie, kaše se dá udělat bez másla a mléka. Stačí při slévání dát nějakou vodu bokem a tu přidávat při mixování. Mě to ale nechutná a dělám klasiku :)

Salát Colesaw

Suroviny:
Zelí (množství dle chuti)
Jogurt Hollandia (pár lžic, dle množství zelí)
Cibule 1 střední
Mrkev 1 ks
Citron nebo limeta (trochu šťávy)
Sůl
Pepř
Kmín drcený

Zelí nasekáme najemno, mrkev nastrouháme na hrubo, cibuli nasekáme najemno. Vše promíchíme s jogurtem, kmínem, solí, pepřem. Dosladíme březovým cukrem a zakápneme limetovou šťávou.

Komentáře