Adventní věnec

Adventní věnec

Sice jsem trochu jako v té reklamě, kostka ve skluzu :D ale to nevadí. Je důležitý se z toho nezbláznit. Třeba bude někdo z Vás na tom stejně a ještě nemá adventní věnec hotový a tak mu přijde vhod tento malý návod.

Co potřebujeme:
Větvičky (ideálně něco nepichlavého jako je Tis, aby se nám s tím dobře pracovalo, takže šup na zahradu anebo někam na procházku do přírody a porosit stromeček o pár větviček na věnec :D pokud možno větve nelámejte, ale ostříhejte)
Silon (já spotřebovala opravdu hodně :D)
Svíčky
Bodec na svíčky
Tavící pistoli s náboji (nebo mašličku a špendlíky, ale budete to mít pracnější, protože budete muset vše vyvázat a napíchnout)
Ozdoby (buďto někde kupte anebo použijte sušené ovoce, celou skořici, šišky, skořápky ořechů atd.)
Korpus na věnec (já mám polystyrénový obalený v izolačce, aby neprosvítala mezi jehličím bílá barva)
Noviny (jako podklad, ať si nezasvinčíte stůl nebo linku)
Smeták neboli koště (bude potřeba, páč já to pak měla v kuchyni jako v lese :D všude jehličky)

Jak na věc:
Větvičky nastříhejte na menší části (cca 20 cm nebo podle toho jak máte velký korpus), abyste tam nikde neměli moc těch tlustých větví. Blbě se potom schovávají a "brání" se tvarování. Nastříhejte i nějaké menší větvičky (cca 10 cm), které potom použijeme jako výplň pro místa, která nám zůstanou "holá".
Vezměte korpus a začněte ho zaskládávat větvičkami, větvičky dávejte jedním směrem a postupujte jako, když pletete věneček. Postupně tak překrývejte konce větví dalšími větvičkami (jako tašky na střeše, jedna přes druhou) a zároveň omotávejte silonem, ať Vám to tam drží. Chce to ideálně 3 ruce :D ale nakonec jsem to zvládla i se dvěma rukama :D a když jsem to zvládla já, vy to taky dokážete! Když máte velké větvičky na věnci a čučí Vám někde nějaký tlustý konec, vezměte ty malé větvičky a překryjte jimi to, co chcete schovat a omotejte zase silonem. Musí Vám prostě ve finále vzniknout komplet omotaný věnec bez holých míst. Trvalo mi to asi hodinu, než jsem to měla pěkné. Myslím, že šikovnější a pokročilejší pletači budou o dost rychlejší. Já ale nezávodím, já se bavím :)
Nahřejte bodec a napíchněte na něj svíčku (nahřívání je proto, aby svíčka nepukla a bodec zajel jako do másla). Takto postupujte u všech svíček a bodců. Postupně potom zapíchejte do věnce bodce se svíčkami (pokud teda máte ten polystyrenový korpus, jinak musíte už lepit tavnou pistolí).
Začněte zdobit, takže dejte nahřát pistoli. Nejdříve si ozdoby naskládejte na věnec tzv. na nečisto. Jakmile je nalepíte, sundat to jde, ale mohli byste si věnec zbytečně poničit a osliznout "lepidlem" takže si to nejdřív namyslet a až potom lepit. Nebo musíte ozdoby navázat na mašličky a ty potom pomocí špendlíku zapíchat do korpusu. Tavná pistole je ale jednodušší. Ťupnete trochu lepidla na ozdobu a chvíli přitlačíte na věnec, dokud nebude vše držet na svém místě. Hotovo! Jste na sebe jistě stejně pyšní jako já teď na sebe protože jsem malá, ale šikovná :D

PS: pokud budete svíčky zapalovat, NIKDY nenechávejte věnec bez dozoru! Já raději zapálím svíčku jinde než na věnci ať už jsou tradice jakékoliv, za vyhoření mi to nestojí! Doporučuje 10 z 10ti hasičů :D

Komentáře