Krůtí steak s cukeťákem, bramborákem a sýrovým dipem

Krůtí steak s cukeťákem, bramborákem a sýrovým dipem

4 porce

Dlouho jsem nedělala bramboráky a dostala jsem na ně šílenou chuť. V obchodě jsem trefila na pěkný cuketky a hned bylo jasno, že to všechno zkončí spolu na plechu. Cuketa je skvělá příloha mňam!

Suroviny:
Krůtí maso (měla jsem necelé půl kila)
Koření (použila jsem směs na steak)
Řepkový olej

Krůtí maso omyjeme, osušíme, posypeme kořením a necháme chvíli ležet. Rozpálíme pánev a kápneme na ni řepkový olej. Maso necháme zprudka zatáhnout z obou stran. Poté snížíme teplotu, přiklopíme poklicí a pár minutek dusíme. Po chvilce ještě jednou maso obrátíme a dusíme dalších pár minutek. Hotovo!


Suroviny na cukeťák:
Cuketa 2 ks
Šťastné vejce (použila jsem 2 žloutky, jelikož mi zbyli z cukroví)
Česnek (množství stroužků dle chuti)
Sůl
Pepř
Parmazán (jen troška pro zpestření)

Cuketu nastrouháme nahrubo a osolíme. Necháme nějakou dobu vypotit a poté důkladně vymačkáme. Klidně nechte znovu chvíli stranou a znovu vymačkejte. Potřebujeme dostat hodně vody pryč. Až je vymačkána všechna voda přidejte vejce, vymáčkněte česnek, nastrouhejte parmazán najemno, osolte a opepřete. Promíchejte a tvarujte na pečící papír placičky. Pečeme ve vyhřáté troubě na 200oC (nebo podle toho jak to peče vám).


Suroviny na bramborák:
Brambory
Šťastné vejce (použila jsem 2 žloutky, jelikož mi zbyli z cukroví)
Česnek (množství stroužků dle chuti)
Sůl
Pepř
Majoránka

Brambory nastrouháme nahrubo a osolíme. Vymačkáme přebytečnou vodu a smícháme s vejcem, prolisovaným česnekem, solí, pepřem, majoránkou. Pořádně promícháme a tvarujeme bramborák na pečící papír. Pečeme spolu s cukeťákem v předehřáté troubě na 200oC.


Suroviny na dip:
Jogurt Milko 0% tuku 1 kelímek
Parmazán (dle chuti)
Olivový olej (pár kapek)
Sůl
Pepř
Březový cukr

Jogurt smícháme s nastrouhaným parmazánem na jemno. Osolíme, opepříme, zakápneme olivovým olejem. Jelikož se mi to zdálo kyselkavé lehoulince jsem dip osladila. Promícháme a ozdobíme zbytkem parmazánu.

Komentáře