Mřížkový hruškový ovesný koláč

Mřížkový hruškový ovesný koláč

5 porcí

Dost dlouho mi na misce v kuchyni leželi dvě docela velký hrušky. Normálně bych je přesně zvážila, ale stále jsem v takovém tom relax módu, tak jsem vážila jen zbylé suroviny. Prostě jsem ty hrušky, chtěla za každou cenu spotřebovat, takže vy si tam dejte kolik náplně uznáte za vhodné :)

Suroviny:
Ovesné vločky 225 g (pomlít na mouku)
Šťastné vejce 2 ks
Březový cukr 60 g + na posypání koláče
Prášek do pečení cca 2 lžičky (prdopeč)
Mandlové mléko (trochu cvrknout do těsta pokud bude tuhé)
Flavdrops (dle chuti, dala jsem 20 kapek do těsta, 10 kapek do hrušek)
Ořechy 50 g (dala jsem para a mandle, rozemlít na větší kusy a nechat jako posypku)
Hruška (dle chuti, já měla 2 ks, jedna byla zralejší, druhá méně zralá)
Skořice (dle chuti, hrušky jsem poprášila v misce)

Začala jsem těstem, takže pomleté ovesné vločky, cukr, prdopeč, vejce, Flavdrops (případně mandlové mléko, dle potřeby cvrknout do těsta) hnětáme, ideálně rukou, dokud nevytvoříme celistvé těsto. Těsto rozdělíme na dvě části. Jedna může být o něco větší, na spodní část. Do formy postupně vmáčkneme těsto tak, abychom jím pokryli dno. Zbylé těsto dáme stranou.
Jdeme na náplň ..... z hrušek vykrojím jadřince a nastrouháme je na hrubo. Hrušky pustí šťávu, tu dejte pryč (třeba vypijte mňam). Posypejte dle chuti skořicí a pokud jsou hrušky pořád málo sladké, kápněte pár Flavdrops. Promíchejte a naneste na těsto ve formě. Posypte nasekanými ořechy.
Ze zbylého těsta tvarujte mřížku (já jsem vyválela váleček, který jsem rozplácla a seškrábla, to jsem pokládala na koláč). Koláč před pečením jsem lehce pocukrovala (jako když solíte). Pekla jsem na 170oC cca půl hoďky. Prostě dokud Vám to nezačne chytat zlatavou barvičku.

TIP: Hrušky vyměňte za jablíčka, třeba v kombinaci s mrkvičkou a rozinkami.

PS: víc článků už asi letos nestihnu, bylo jich přesně 70. Jelikož dneska tu máme posední den v tomto roce ..... takže příjemnou zábavu, do dalšího roku přeji jen to NEJ! Ať se vám daří a ať vám chutná :) happy new year ou jeeeee a zítra si uvaříme co? No čočku přeci Mrkající

Komentáře