"Smažené" nudle se sezamem a mořskými plody

"Smažené" nudle se sezamem a mořskými plody

4 porce

Tentokrát jsme v obchodě potkali mořské plody v akci. Inu mražené není co čerstvé, ale vzhledem k tomu, že moře je proklatě daleko, je to asi nejlepší způsob, jak si dopřát dary moře i tady u nás (a nebo kdo nemá hluboko do kapsy navštívit Ocean48, kde mají tady ty potvory čerstvé). Taky jsme si chtěli připopomenout, jak krásně jsme si plnili bříška letos u moře. Naučila jsem se jíst slávky, je to lahoda.

Suroviny:
Nudle (je defakto jedno jaké upřednostníte, jestli klasické, rýžové nebo skleněné, postup bude podobný)
Mořské plody (měla jsem mix 400 g)
Šťastné vejce 1 ks
Mrkev 1 ks (jednu větší nebo 2 menší, nebo vlastně jak chcete :D)
Cibule 1 ks
Jarní cibulka (dle chuti)
Pórek (dle chuti)
Sojová omáčka 4-5 lžiček (tzv. sojovka, množství dle chuti)
Rybí omáčka cca 2 lžičky (nebo dle chuti, bacha, jako dost to jede rybinou :D)
Sezamové semínko (množství dle chuti)
Sůl
Pepř
Česnek (množství sroužků dle chuti)
Řepkový olej

V mističce jsem smíchala sojovku s rybí omáčkou a prolisovaným česnekem. Mořské plody jsem lehce omyla pod vroucí vodou, aby mi odtekla přebytečná voda. Nerozmrazovala jsem! Na rozpálenou pánev nejdříve vhodíme na sucho pár semínek sezamu a necháme chviličku opéct, potom cvrkneme olej a dáme restovat na proužky nakrájenou cibulku. Jakmile nám cibulka zezlátne, přidáme omáčku (sojovka + rybí + česnek), přidáme plody, přiklopíme poklicí a chvíi dusíme. Přidáme do pánve na plátky nakrájenou mrkev, pórek s jarní cibulkou na kolečka a restujeme. Mezitím si připravte nudle. Stačí ve většině případů jen zalít horkou vodou a nechat chvíli pod pokličkou změknout (klidně vodu ochuťte solí nebo kořením nebo sojovkou). Nevařím je, aby se mi nerozpadli, když je přidáme potom do pánve. Na druhé pánvi jsem si připravila vejce. Na sucho jsem ho vyklepla do pánve a jakoby vysoušela, aby mi vznikly ty cucky co tam mají. Podobně jako když děláte míchaná vejce. Jakmile máme směs ready (připravené) přidáme nudle, vejce, dochutíme sojovkou, solí, pepřem a chvíli opékáme. No není to easy (snadné)? Dobrou chuť

TIP: kdo totálně nestíhá, občas kupuji hotové mrazené směsky na čínu a jsou fakt luxusní, jsou tam navíc třeba i houby a nemusíte už nic krájet. Ovšem zelenina povolí trochu vody, tak ať z toho nemáte polívku :D

Komentáře