Pařížské tyčinky

Pařížské tyčinky

Plech

Musím se přiznat, že u předělávání tohoto receptu do zdravější verze jsem se natrápila a není to úplně ve stádiu, že bych byla s technologií postupu spokojená :D ale třeba se vám zadaří lépe. Klasika se mi vždy povedla dokonale. Letos mám buď špatná vejce nebo špatné ruce :D

Suroviny:
Ořechy vlašské 230-250 g (rozemleté)
Březový cukr 100 g (do těsta) + 20 g (do sněhu)
Vanilkové Flavdrops 20 kapek (do těsta) + 10 kapek (do sněhu)
Celozrnné piškoty 20-30 g (rozemleté)
Šťastné vejce 1 ks + 2 bílky navíc
Kůra z jednoho citronu (nastrouhat)

Ořechy rozemeleme, přidáme cukr, Flavdrops, vejce a nastrouhanou kůru (nestrouhejte bílou část citronu). Vypracujeme lepkavé těsto. Část piškotů nasypeme do těsta (pokud je hodně lepkavé přidejte víc piškotů nebo ořechů). Těsto si vytvarujeme válečkem, nebo prsty. Já jsem to kombinovala, lepilo se mi to na váleček tak je dobré těsto posypat zbytkem piškotů a válet. Jakmile máme požadovanou tloušťku těsta (já měla asi 5 mm) vyšleháme z bílků sníh, přidáme cukr, Flavdrops a vyšleháme do tuha. Na těsto ještě nastrouháme trochu citronové kůry a potřeme sněhem z bílků. Nůž namočíme a krájíme. Při každém nakrojení si to znovu namočte. Sušíme v rozehřáté troubě na 100 - 130 stupňů. Trvá to celou věčnost :D než sníh přestane lepit.

PS: letos chuťově dokonalý, ale ten vzhled nic moc. Příští rok budu pilovat technologii.

Komentáře