Plněné cuketky s máslovým kuskusem s hráškem a kukuřicí

Plněné cuketky s máslovým kuskusem s hráškem a kukuřicí

4 porce

Podařilo se mi ulovit tyhle luxusní cuketky a hned jsem je viděla naplněný něčím moc dobrým. Jsem masová, takže je to jasný. V lednici byli uleželý tvarůžky, který doslova žadonili o svůj podíl na úspěchu s večeří. Taky jsem dlouho zanedbávala kuskus a možná se vám nedaří ho připravit fajnově. Tak tady máte ode mě jeden tip:

Na cuketky:
Maso (měla jsem vepřové mleté, necelé půl kilo)
Cuketky 4 ks
Cibule 1 ks
Česnek (stroužků dle chuti)
Tvarůžky (dle chuti)
Řepkový olej
Koření (měla jsem směs bylinek z Řecka z dovči)
Sůl
Pepř

Maso osolíme, opepříme, smícháme s kořením a necháme chvíli odpočinout. Cibulku pokrájíme na jemno, česnek oloupeme. Rozpálíme pánev a na oleji orestujeme cibulku do zlatova, přidáme prolisovaný česnek a necháme zavonět. Přidáme maso a zprudka opečeme. Vydlabeme si dýně, semínka dáme pryč. Zbytek dužiny bez semínek dáme k opečenému masu do pánve a zredukujeme tekutinu. Osolíme, opepříme. Do hotové směsky nakrájíme tvarůžky a promícháme. Plníme do vydlabaných, posolených dýní. Vršek zdobíme zbytky tvarůžků. Podlijeme trochou vody, kterou ochutíme solí a pepřem. Dáme zapéct do trouby vyhřáté na 220oC dokud nejsou cuketky měkké.


Máslový kuskus s hráškem a kukuřicí

Suroviny:
Kuskus
Hrášek mražený (dle chuti)
Kukuřice mražená (dle chuti)
Máslo (cca dvě lžičky)
Sůl
Pepř

Pánev rozpálíme, vhodíme lžičku másla a orestujeme hrášek s kukuřicí. Osolíme, opepříme. Přidáme kuskus, lehce opražíme. Podlijeme trochou vody (raději méně a dolévejte) a necháme lehce povařit (fakt jen krátce). Odstavíme (případně přidáme trošku vody) a necháme kuskus nacucnout a změknout. Na závěr dochutíme solí, pepřem a vmícháme druhou lžičku másla.

Komentáře