Prasečí hambáč

Prasečí hambáč

Když jsou ty svátky a člověk má tak nějak tendence v jídle trochu rebelovat prozradím Vám, jak doma děláme burgery. Varování, toto jídlo ve Vás vyvolá neskutečné pocity masožravosti a zaneřádíte s ním všechno a všechny kdo ochutnají … a o tom burger aspoň pro mě je! Prostě musíte být po lokty a po uši od šťávy! Neměla jsem bohužel krávu, tak posloužil vepř. Nebojte, bylo to žraso! Recept na bulky používám od Koko a najdete ho tu.

Suroviny na bulky:
Hladká mouka 275 g (plus ještě něco při hnětení ve finále)
Voda teplá 170 ml
Řepkový olej 20 ml
Čerstvé droždí cca 20 g (měla jsem víc, zbylo mi z vánočky a chtěla jsem ho spotřebovat)
Březový cukr lžička a půl
Sůl dvě lžičky
Šťastné vejce 1 ks
Sezam na posypání

Do misky dáme sůl a mouku. Droždí smícháme s cukrem (nemělo by ideálně přijít do styku s kovovými věcmi) dokud nám nezkapalní. Přidáme trochu vlažné vody 5-10 ml. Ke zbytku vlažné vody přidáme olej. Rozmíchejte vejce, půlku ho přidejte k vodě s olejem a půlku schovejte na potírání a cvrkněte do něj trochu vody. Uschovejte to zatím do lednice. Smíchejte tekuté suroviny a dejte do pekárny (pokud nemáte domácí pekárnu, musíte růčo), zasypte moukou a spusťte program (můj trvá hodinu padesát). Nechte těsto vykynout (pozor těsto hodně lepí, je řídké a chce ho držet v teple). Jakmile program dojede, přendejte si těsto na pracovní plochu, kterou před tím posypeme lehce moukou (nemá se přidávat hodně mouky, aby bulky nebyli tuhé) a těsto chvíli propracujte rukou. Rozdělte na počet bulek, které chcete (cca 4-5 bulek), vytvarujte a nechejte znovu vykynout v teple. Jakmile máte vykynuto, potřete zbytkem vejce s vodou, posypte sezamem a pečte ve vyhřáté troubě na 200oC cca 10-15 minut. Po vyjmutí z trouby je dobré bulky na chvíli přikrýt utěrkou a nechat zapářnout, aby byli křupavé.


Suroviny do bulky:
Vepřové maso (pomlít, dala jsem tak akorát co se mi vešlo do formičky)
Sůl
Pepř
Koření (mám koření, co jsem si přivezla z Řecka z dovči)
Česnek (stroužků dle chuti)
Sýr (libovolný sýr, já dala parmazán)
Schwarzwaldská šunka (2-3 plátky do bulky)
Ledový salát (dle chuti)
Nakládaný okurek (dle chuti)
Řepkový olej

Masíčko pořádně propracujte se všemi ingrediencemi (sůl, pepř, koření), včetně prolisovaného česneku a nechte chvíli stát. Mezitím si nachystejte cibulku a šunku. Maso vytvarujte do podoby karbanátku a střed lehce promáčkněte, vytvořte takový jakoby důlek (maso se stáhne a střed se vyrovná). Potom rozpalte pánev, cvrkněte olej a zprudka na něm maso zatáhněte, otočte. Při otočení by mělo být maso zlatavé. Stáhněte o stupeň teplotu a po chvilince přiklopte poklicí. Nechte maso chvíli pod poklicí, potom odklopte a přidejte libovolný sýr, přiklopte zpět poklici a nechte roztéct sýr. Máte hotovo! Maso na burger je poměrně rychlá záležitost, aby zůstalo šťavnaté. Mezitím si na druhé pánvi orestujte na sucho "švarcvalda" (nebo jakoukoliv jinou dobrotu).


Na Karamelizovanou cibulku
Cibule (dle chuti)
Březový cukr (dle chuti)
Sůl
Pepř
Sojová omáčka
Worcesterová omáčka
Řepkový olej

Před šunčičkou jsem si připravila ještě karamelizovanou cibulku. Na troše řepkového oleje orestujeme na proužky nakrájenou oloupanou cibulku. Necháme zezlátnout, začneme lehce posypávat cukrem. Necháme zkaramelizovat, případně ještě znovu trochu posypeme cukrem a znovu necháme zkaramelizovat. Cvrkneme do cibule trochu sojovky, worcesteru (ne moc ať nám to neplave), osolíme a opepříme.


Sýrový dip:
Parmazán (dle chuti, nastrouhat na jemno)
Hollandia (dle chuti)
Citronová šťáva (lehce vymáčknout trochu do dipu)
Sůl
Pepř

Vše smícháme s nastrouhaným parmazánem na jemno. Vytvoříme hustý dipík, který dáme pod maso.


Jak jsem vrstvila? Bulku překrojíme na polovinu a jedem: bulka spodní část, ledový salát, dipík, maso s roztečeným sýrem, "šwarcvald", okurka, cibulka, bulka horní část. Zapíchnout něčím, co vám to pomůže udržet pohromadě. Dobrou chuť


PS: Vidíte to na posledním obrázku? Tak takhle to musí vypadat :D šťávy kopec!

Komentáře