Vepř na paprice s tříbarevnou rýží

Vepř na paprice s tříbarevnou rýží

7 porcí

Měla jsem v lednici strašně moc paprik, který jsme ještě v posledních krásných dnech nasbírali na zahradě. Už začínali mít vrásky a tak nadešel čas jejich rychlé spotřeby. Můj chlap teda zhodnotil, že je to kung pao a hodil mi tam hrst buráků :D tak tomu můžete říkat i tak :D

Suroviny:
Vepřové maso (měla jsem necelé kilo a čtvrt)
Papriky (množství dle chuti, byly mezi nimi i 3 chilli papričky Jalapeňos)
Cibule 2 ks
Česnek (množství stroužků dle chuti)
Hladká mouka celozrnná (cca lžíce na omáčku)
Arašídy (cca hrst, lze vynechat)
Koření Adžika (dejte jakékoliv, co máte rádi)
Řepkový olej
Ocet (na proplach rýže)
Rýže (měla jsem balíček 500 g tříbarevné rýže)
Sušený libeček (do rýže, lze vynechat)
Sůl
Pepř

Maso omyjeme, osušíme, očistíme a nakrájíme na kostky. Smícháme s kořením a necháme chvíli ležet. Mezitím si připravíme ostatní. Oloupeme cibuli a nakrájíme na plátky. Omyjeme papriky a nakrájíme na proužky. Oloupeme česnek a dáme si ho zatím stranou. Rozpálíme pánev, cvrkneme řepkový olej a dáme dělat masíčko. Zprudka zatáhneme, osolíme a poté podlijeme trochou vody, přiklopíme poklicí a dusíme. Jakmile je maso měkké, přidáme do pánve cibuli a promícháme. Přidáme papriku a zase promícháme. Přiklopíme poklicí a dusíme. Jakmile je vše hotové, smícháme v hrnku mouku s vodou a pomalu vléváme do pánve k masu. Množství mouky přizpůsobte svým požadavkům a množství vody v pánvi. Já nakonec nepoužila všechnu mouku. Pořádně promícháme a povaříme (aby se ztratila chuť mouky). Vhodíme pár buráků a promícháme. Vymačkáme do pánve česnek, znovu krátce přivedeme k varu (aby se nám ztratila ostrost česneku). Dochutíme solí a pepřem.
Rýži nejdříve propláchneme s vodou s octem. Poté vodu pořádně vyměníme, osolíme, přidáme libeček a přivedeme k varu. Po chvilce stáhneme teplotu a bubláme rýži, dokud není na skus. Vypneme a necháme rýži pod pokličkou dojít. Máme hotovo :)

Komentáře