Vepřík na kořenové zelenině s bramborovými dukátky

Vepřík na kořenové zelenině s bramborovými dukátky

6 porcí

Dnešní obídek byl taková bomba plná zeleniny. Kořenová zelenina je plná chutí a hlavně vůní a strašně jsme si pochutnali. Masíčko měkoučký a zeleninka byla tak akorát! Jako přílohu jsme měli kysané zelí. Mňam!

Suroviny na vepříka:
Vepřové maso (měla jsem necelé 1 kg)
Mrkev 3 ks
Petržel 1 ks
Celer ½ bulvy
Cibule 2 ks
Česnek (dle chuti, já dala asi 8 stroužků)
Nové koření (dle chuti, já dala asi 10 kuliček)
Bobkový list 3-4 ks (nebo dle chuti)
Pepř kuličkový (asi 10 kuliček)
Koření (dneska jsem koupila zrovna tohle, je na svíčkovou, což si myslím defakto máme taky)
Kmín drcený
Sůl
Pepř

Maso omyjeme, osušíme, očistíme a nakrájíme na větší kusy. Smícháme s kořením a dáme na plech. Očistíme mrkev, petržel a nakrájíme na kolečka. Okrájíme celer a nakrájíme ho na kostky. Oloupeme cibule a nakrájíme na větší kusy. Oloupeme česnek a překrojíme na polovinu. Vše přidáme k masu a zasypeme ještě trochou koření, soli, pepře, kmínu, novým kořením, kuličkovým pepřem a přidáme bobkáč. Podlejeme trochou vody a přiklopíme buď víkem anebo já použila alobal. Pečeme v rozehřáté troubě na 200o C cca hodinku. Potom odstraníme alobal a pečeme ideálně pod grilem, aby nám masíčko zezlátlo. Masíčko poléváme při dopíkání šťávou.

TIP: pokud se vám to vejde do plechu, můžete před koncem pečení přidat brambory k masu, zadělat znovu alobalem a udělat brambory spolu s masem a zeleninou. Mě se to ale nevešlo a dělala jsem dukátky na druhým plechu.


Suroviny na dukátky:

Brambory (dle denního příjmu)
Sůl
Kmín
Řepkový olej

Brambory omyjeme, osušíme, nakrájíme na dukátky a dáme do mističky. Přidáme olej, sůl, kmín a promícháme. Dáme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme spolu s masem na 200oC dokud není vše měkké. Brambory samozřejmně pokud nepřidáváme do pekáčku k masu, také dáme až později. Brambory na dukátky se udělají podstatně rychleji než maso.

Komentáře