Vosí hnízda

Vosí hnízda

21 ks

Vosí hnízda, včelí úlky, nebo třeba kozí bobky :D je jedno jak tomu doma říkáte. Tohle Vánoční cukroví miluju asi nejvíc. Jelikož se mi minulý rok zkazil brzo krém, nechávám si je na poslední chvíli a nedělám velké množství :) jsem spokojená se svým dnešním výtvorem …

Suroviny na hnízda:
Ořechy 220 g (použila jsem vlašské, rozemlít na mouku)
Březový cukr 100 g
Flavdrops 20-30 kapek (nebo dle chuti)
Bílek z jednoho vejce
Celozrnné piškoty (několik jich rozemelte na mouku na vysypávání formiček)

Ořechy oloupeme, pomeleme, smícháme s cukrem, bílkem, Flavdrops a vytvoříme těsto. Do těsta jsem přidala trošičku rozemletých piškotů a dala tak na 2 hoďky vychladit do lednice. Tvarujeme kuličky nebo válečky, které vmačkáváme do vymaštěných a vysypaných formiček moukou z piškotů. Vytvoříme důlek a plníme krémem. Po naplnění přimáčkneme piškot vyboulenou stranou na krém.


Suroviny na krém:
Puding vanilka 1 sáček
250 ml mandlového mléka
Máslo 80 g
Flavdrops 20-30 kapek (nebo dle chuti)
Rum (nebo rumové aroma, ale když to chvíli povaříte, alkohol z toho vyprchá, tak jsem použila Kapitána)

Většinu mléka dáme do hrnce. Zbylou část studeného mléka smícháme v hrnečku s pudinkem, Flavdrops a rozmícháme. Hrnec zahřejeme a přivedeme mléko k varu. Vlejeme mléko s pudinkem a mícháme. Přidáme rum a povaříme. Vytvoříme opravdu hustý pudink. Necháme vychládnout. Nakonec pudink umixujeme s máslem a vytvoříme krém. Dáme vychladit do lednice a potom plníme do hnízd.

PS: dost krému mi zůstalo takže mějte v záloze piškoty, které slepíte zbytkem krému a polovinou vymáčíte v čokošce a necháte ztuhnout. Nazvala bych to zbytkový cukroví :D

Komentáře