Česnečka

Česnečka

Jelikož na mě útočí nějaký bacil, tak jsem se rozhodla pro polívku, co vždycky člověka postaví na nohy. Udělat něco teplýho do bříška v tomhle počasí je prostě víc než potřeba. Česnek je super věc a česnečka je prostě top polívka. Je tam všechno, sachry (brambory), bílkoviny (vejce) a tuk (něco pustí maso, něco mají vejce a sýr pokud ho do receptu zapojíte) takže s ní počítejte jako s plnohodnotným jídlem.

Suroviny:
Vepřové kosti na vývar (já měla cca 1 kg)
Šťastná vejce (použila jsem 4 ks)
Mrkev (dle chuti, já měla asi 6 menších mrkví)
Celer (tak ¼ nebo ½ bulvy podle velikosti celeru)
Petržel (měla jsem jednu docela velkou)
Cibule (měla jsem 2 ks)
Česnek (co snesete)
Bobkový list 2 ks (nebo podle množství polévky)
Nové koření 3-4 kuličky (nebo dle chuti)
Sušený libeček (několik lístečků)
Sušená majoránka (kolik máte rádi)
Brambory (dle chuti)
Sůl
Pepř (mletý i kuličky)
Kmín (drcený i celý)
Eidam 30% (lze vynechat ale můj chlap to má prostě v polívce rád)

Základ je vývar, takže jdeme na to! Kosti omyjeme a dáme do hrnce (pokud máte tlakáč, je to rychlejší). Zalejeme vodou a přivedeme k varu. Chvíli sbíráme pěnu, která se tvoří na hladině (to aby byl vývar čirý). Až nás to přestane bavit, přidáme očištěnou zeleninu. Okrájíme celer, oloupeme mrkev, petržel, cibuli a česnek. Buď, to necháme v celku nebo překrojíme na menší kusy (nesmí být ale moc malé nebo se rozvaří) a přidáme k masu. Přidáme koření (bobkáč, nové koření, kuličkový pepř, libeček), osolíme, a buďto pomalu vaříme dokud není vývar podle vašich představ a nebo natlakujeme tlakáč a dobu varu výrazně zredukujeme. Já jsem chtěla vývar opravdu silný, takže jsem nechala 30 minut pod tlakem. Mezitím si oškrábeme brambory, nakrájíme na malé kostky, propláchneme, zalijeme vodou, osolíme, okmínujeme (celý kmín) a vaříme do změknutí. Slijeme a dáme stranou. Jakmile je vývar hotov, počkáme jak se nám odtlakuje hrnec pokud vaříme v tlakáči a vysbíráme kosti a zeleninu a dáme stranou. Vývar přelejeme přes sítko do jiného hrnce. Do hotového vývaru přidáme uvařené brambory na kostky a prolisovaný česnek. V hrnečku si rozkvedláme vejce a přivedeme vývar k varu. Vlejeme vejce a mícháme. Máme téměř hotovo! Dochutíme, solí, pepřem, sušenou majoránkou a drceným kmínem. Podáváme s nastrouhaným sýrem na jemno. Dobrou chuť

PS: zajímá Vás, co udělám s masem a zeleninou? Přeci pomazánky :) nebojte budou hned následovat recepty ...

Komentáře