Kraví hambáč tentokrát s celozrnnou boulí

Kraví hambáč tentokrát s celozrnnou boulí

Jak jsem zmiňovala v receptu na prasečí burgr, recept na bulky používám od Koko a najdete ho tu. Po Silvestru mi zbyl doma tatarák, tak jsem skočila do krámu pro kvasnice a dala se do toho. Předem se omlouvám, že nedám přesný návod na maso - neznám složení :D tatarák nám ochucuje tatínek mého přítele tudíž nevím co vše použil, sorry jako :D

Suroviny na bulky:
Hladká mouka 275 g (plus ještě něco při hnětení ve finále, tentokrát jsem ale dala 160 g celozrnné a zbytek obyč špaldové)
Voda teplá 175 ml
Řepkový olej 20 ml
Čerstvé droždí cca 20 g
Březový cukr lžička a půl
Sůl dvě lžičky
Šťastné vejce 1 ks
Sezam na posypání

Do misky dáme sůl a mouku. Droždí smícháme s cukrem (nemělo by ideálně přijít do styku s kovovými věcmi) dokud nám nezkapalní. Přidáme trochu vlažné vody 5-10 ml. Ke zbytku vlažné vody přidáme olej. Rozmíchejte vejce, půlku ho přidejte k vodě s olejem a půlku schovejte na potírání a cvrkněte do něj trochu vody. Uschovejte to zatím do lednice. Smíchejte tekuté suroviny a dejte do pekárny (pokud nemáte domácí pekárnu, musíte růčo), zasypte moukou a spusťte program (můj trvá hodinu padesát). Nechte těsto vykynout (pozor těsto hodně lepí, je řídké a chce ho držet v teple). Jakmile program dojede, přendejte si těsto na pracovní plochu, kterou před tím posypeme lehce moukou (nemá se přidávat hodně mouky, aby bulky nebyli tuhé, ale když jí přidáte naopak málo bulky nedrží tvar a zůstanou nízké) a těsto chvíli propracujte rukou. Rozdělte na počet bulek, které chcete (cca 4-5 bulek), vytvarujte a nechejte znovu vykynout v teple. Jakmile máte vykynuto, potřete zbytkem vejce s vodou, posypte sezamem a pečte ve vyhřáté troubě na 200oC cca 10-15 minut. Po vyjmutí z trouby je dobré bulky na chvíli přikrýt utěrkou a nechat zapářnout, aby byli křupavé.


Suroviny do bulky:
Hovězí maso (pomlít, omlouvám se, ale zbyl mi tatarák a nechystala jsem ho já tak Vám neřeknu přesně jak bylo maso ochucené)
Sýr (libovolný sýr, já dala nivu)
Ledový salát (dle chuti)
Nakládaný okurek (dle chuti)
Řepkový olej

Vy si masíčko pořádně propracujte se všemi ingrediencemi, které máte rádi ( např. sůl, pepř, koření, worcester, hořčice, bylinky atd.), nechte chvíli stát. Mezitím si nachystejte cibulku a dip. Potom rozpalte pánev, cvrkněte olej a zprudka na něm maso zatáhněte, otočte. Při otočení by mělo být maso zlatavé. Stáhněte o stupeň teplotu a po chvilince přiklopte poklicí. Nechte maso chvíli pod poklicí, potom odklopte a přidejte libovolný sýr, přiklopte zpět poklici a nechte sýr roztéct. Máte hotovo! Maso na burger je poměrně rychlá záležitost, aby zůstalo šťavnaté.


Na Karamelizovanou cibulku
Cibule (dle chuti)
Březový cukr (dle chuti)
Sůl
Pepř
Sojová omáčka
Worcesterová omáčka
Řepkový olej

Na troše řepkového oleje orestujeme na proužky nakrájenou oloupanou cibulku. Necháme zezlátnout, začneme lehce posypávat cukrem. Necháme zkaramelizovat, případně ještě znovu trochu posypeme cukrem a znovu necháme zkaramelizovat. Cvrkneme do cibule trochu sojovky, worcesteru, osolíme a opepříme. Ne moc ať nám to neplave.


Sýrový dip:
Niva (nastrouhat na hrubo)
Hollandia (dle chuti)
Sůl (jen dle uvážení, já nesolila)
Pepř

Vše smícháme s nastrouhanou nivou na hrubo (nebo rozdrolte prsty). Vytvoříme hustý dipík, který dáme pod maso.


Jak jsem vrstvila? Bulka spodní část, ledový salát, dipík, maso s roztečeným sýrem, okurka, cibulka, bulka horní část. Zapíchnout něčím co vám to pomůže udržet pohromadě. Dobrou chuť


PS: Vidíte to na posledním obrázku? Tak takhle to musí vypadat :D šťávy moooooc!

Komentáře