Kuřecí paličky na zázvoru s máslovým zeleninovým kuskusem

Kuřecí paličky na zázvoru s máslovým zeleninovým kuskusem

Docela dlouho mi doma ležel zázvor a taky jsem měla štěstí, když jsem narazila na to, že měl řezník zrovna kuřecí paličky. Mám je ráda na tento pikantní způsob a tak jsem se do toho dala. Je to taková zahřívací pecka do zimních dní.

Suroviny:
Kuřecí paličky (spodní část stehýnka)
Zázvor (dle chuti, co zvládnete)
Cibule 1 ks
Česnek (dle chuti)
Sojová omáčka (dle chuti)
Řepkový olej
Sůl
Pepř

Kuřecí paličky omyjeme a očistíme od případných zbytků peří. Dáme do zapékací misky. Zázvor oškrábeme (nebo jakkoliv oloupeme) a nasekáme na jemno. Cibulku a česnek oloupeme a nasekáme na jemno. Vše dáme do misky a dochutíme trochou oleje, sojovky, pepře, soli a dáme do zapékací misky na kuřecí paličky, podlijeme trochou vody. Pečeme ve vyhřáté troubě pod alobalem. Po chvíli alobal odstraníme a dopečeme pod grilem dozlatova. Paličky je dobré při dopékání polívat výpekem.

TIP: když mám čerstvé chilli přidávám ho k paličkám, je to luxusní pikantní záležitost.


Máslový kuskus s hráškem a kukuřicí

Suroviny:
Kuskus
Hrášek mražený (dle chuti)
Kukuřice mražená (dle chuti)
Máslo (cca dvě lžičky)
Sůl
Pepř

Pánev rozpálíme, vhodíme lžičku másla a orestujeme hrášek s kukuřicí. Osolíme, opepříme. Přidáme kuskus, lehce opražíme. Podlijeme trochou vody (raději méně a dolévejte) a necháme lehce povařit (fakt jen krátce). Odstavíme (případně přidáme trošku vody) a necháme kuskus nacucnout a změknout. Na závěr dochutíme solí, pepřem a vmícháme druhou lžičku másla.

Komentáře