Kuřecí steak s hranolkami a kapustičkami v ricottovo-čedarové omáčce

Kuřecí steak s hranolkami a kapustičkami v ricottovo-čedarové omáčce

5 porcí

Mám teď nejspíš nějaké omáčkové období, protože mě napadá jedna omáčka za druhou. Navíc ricotta byla zrovna v akci :D, tak proč si takhle nezamlsat. Ricotta je skvělá, jak do slané, tak do sladké verze pokrmů. Je to něco jako rozmixovaný cottage, pokud to mám k něčemu přirovnat.

Suroviny na steak s kapustičkami:
Kuřecí maso (měla jsem něco přes půl kilča)
Kapustičky (dle chuti)
Ricotta 1 kelímek
Jogurt Hollandia 2-3 lžíce
Čedar (měla jsem kravský, 26% tuku)
Sůl
Pepř
Řepkový olej

Kapustičky očistíme od ošklivých lístečků, omyjeme a dáme do kastrůlku s vodou. Osolíme a přivedeme k varu. Vaříme cca 5 minutek, zkuste jednu vytáhnout a rozříznout (budete ještě chvililinku restovat, tak ať se nerozpadnou). Zcedíme a dáme stranou. Maso omyjeme, osušíme, očistíme a nakrájíme na steak. Osolíme a opepříme z obou stran. Rozehřejeme pánev a na řepkovém oleji zprudka zatáhneme steaky a pak doděláme na mírnějším "plameni" do zlatova. Jakmile je maso ready (hotové) dáme ho na talíř a doděláme kapustičky. Do pánve po mase znovu cvrkneme lehce oleje (jen pokud žádný nezůstal) a opražíme rozpůlené kapustičky. Přidáme ricottu a jogurt, promícháme. Osolíme, opeříme. Přidáme nastrouhaný čedar a promícháme. Máme hotovo!

Suroviny na hrancle:
Brambory
Sůl
Řepkový olej

Brambory oloupeme a nakrájíme na hranolky. Osolíme, cvrkneme olej a promícháme. Vysypeme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme ve vyhřáté troubě na 200oC dokud nejsou hranolky zlatavé.

PS: hranclů jsem dělala jen na večeři, tedy 2 porce. Zítra k masu udělám brambory zase čerstvé.

Komentáře