Kuřecí steak s kořenovou zeleninou a bramborovými dukátky

Kuřecí steak s kořenovou zeleninou a bramborovými dukátky

6 porcí

Tohle to jídlo jsem kdysi vyčetla v receptech u Havlíčka. Je to naše oblíbené jídlo a tak se o něj s vámi podělím, protože pokud máte rádi mrkev, tohle Vás nadchne. Je možné, že moje verze se opět od originálu mírně liší, většinou si recepty doupravuji podle svojí chuti.

Suroviny:
Kuřecí maso (měla jsem necelé 1 kg)
Cibule 1 ks
Česnek (dle chuti)
Mrkev (dle chuti, já mám ráda hodně, takže 6 mrkviček)
Celer (dle chuti, použila jsem asi polovinu střední bulvy)
Sojová omáčka (dle chuti)
Jogurt Hollandia (dle chuti)
Sůl
Pepř
Sýr Eidam 30% tuku bloček (dle chuti, zařvala tam cca půlka kostky)
Řepkový olej

Maso omyjeme, osušíme, očistíme a rozkrojíme na steak. Osolíme a opepříme z obou stran. Opékáme na sucho na pánvi a dáváme do zapékací misky. Opékáme zprudka a krátce, jen nechejte maso zezlátnout a zatáhnout (dopečeme ho v troubě). Na stejnou pánev cvrkneme olej a dáme na něj oloupanou, nakrájenou cibulku na proužky. Celer okrájíme a nastrouháme na hrubo, přidáme do pánve. Mrkev oloupeme, nastrouháme na hrubo a přidáme k celeru. Chvíli to necháme jakoby zredukovat. Přidáme několik lžic jogurtu, zakapeme sojovkou a dochutíme solí, pepřem a prolisovaným česnekem. Směskou pokryjeme maso. Sýr nastrouháme na hrubo a dáme na směs na mase. Vše pečeme v rozehřáté troubě, dokud se nám sýr nerozteče a maso nedodělá.

Suroviny na dukátky:

Brambory (dle denního příjmu)
Sůl
Kmín
Řepkový olej

Brambory omyjeme, osušíme, nakrájíme na dukátky a dáme do mističky. Přidáme olej, sůl, kmín a promícháme. Dáme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme spolu s masem na 200oC dokud není vše měkké. Brambory samozřejmně pokud nepřidáváme do pekáčku k masu, také dáme až později. Brambory na dukátky se udělají podstatně rychleji než maso.

Komentáře