Kuřecí steak v hořčičné omáčce s bramborovými dukátky

Kuřecí steak v hořčičné omáčce s bramborovými dukátky

6 porcí

Miluji hořčici a tak ráda dělám něco, kde hořčice má dost silnou chuť. Jako děcko jsem prý strkala prsty do hořčice a olizovala je. Měla jsem zbytek smetany, kterej jsem chtěla zužitkovat a tak jsem vymyslela toto. Jinak bych to možná zalila celý jogurtem a dala zapéct.

Suroviny:
Kuřecí maso (měla jsem necelý kilčo)
Cibule 1 ks
Česnek (dle chuti)
Hořčice (dle chuti)
Jogurt Hollandia (dle chuti a množství omáčky)
Smetana (měla jsem necelý kelímek 15% smetany, zbylo mi minule z paštiky)
Řepkový olej
Sůl
Pepř

Maso omyjeme, osušíme, očistíme od fujtajblů a nakrájíme na steaky. Dáme do misky a přidáme několik lžic hořčice. Maso dáme do lednice (ideálně přes noc, aby co nejvíc navonělo hořčicí). Rozpálíme pánev, cvrkneme olej a zprudka na něm maso zatáhneme z obou stran, ideálně aby maso lehce zezlátlo, ale není třeba ho udělat na hotovo. Dáváme zatím někam stranou na talíř či do misky. Až máme všechny steaky opečené, do pánve kápneme znovu olej a orestujeme očištěnou a na menší kostky nakrájenou cibuli. Jakmile zezlátne, přidáme prolisovaný česnek a necháme zavonět. Nalejeme smetanu a po lžících přidáváme jogurt a hořčici (podle toho kolik chcete omáčky a taky jak silnou chuť hořčice snesete). Osolíme, opepříme. Necháme probublat a vrátíme do omáčky maso včetně šťávy, která zatím vyteče. Necháme chvíli bublat, aby se nám dodělalo i maso.

TIP: vyměnte klasickou hořčici za dijonskou nebo třeba hrubozrnnou, mňam :)

Suroviny na dukátky:

Brambory (dle denního příjmu)
Sůl
Kmín
Řepkový olej

Brambory omyjeme, osušíme, nakrájíme na dukátky a dáme do mističky. Přidáme olej, sůl, kmín a promícháme. Dáme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme spolu s masem na 200oC dokud není vše měkké. Brambory samozřejmně pokud nepřidáváme do pekáčku k masu, také dáme až později. Brambory na dukátky se udělají podstatně rychleji než maso.

Komentáře