Bramborovo-batátové pyré, kuřecí steak s grilovanou zeleninou a kozím sýrem

Bramborovo-batátové pyré, kuřecí steak s grilovanou zeleninou a kozím sýrem

6 porcí

Chtěla jsem něco s klasickou zimní zeleninou a nevymýšlet žádné exotické variace. Pěkně ze zdrojů pokud možno z našich polí. Navíc k řepě mi prostě jde kozí sýr (ten já přímo miluju), takže jsem trochu ve finále nadrobila na řepu, mňam:

Suroviny:
Kuřecí steak (měla jsem necelé kilčo)
Koření (měla jsem koření na svíčkovou)
Sůl
Pepř
Celer ½ bulvy
Řepa 1 ks
Cuketa 1ks
Kozí sýr (měla jsem tento, má 24% tuku)
Olivový olej
Řepkový olej

Kuřecí maso omyjeme, osušíme, očistíme a nakrájíme na steaky. Posypeme kořením, osolíme a necháme chvíli bokem. Okrájíme celer, řepu a nakrájíme na plátky. Cuketu omyjeme, osušíme a nakrájíme na kolečka. Osolíme a necháme vypotit. Mezitím si dáme na plech na pečící papír samostatně řepu, osolíme, opepříme, zakapeme olejem a dáme péct. Na druhý plech na pečící papír naskládáme celer a osušenou cuketu. Osolíme, opepříme a zakápneme oliváčkem. Dáme péct . Na troše řepkového oleje na pánvi zprudka zatáhneme maso, otočíme, stáhneme teplotu a doděláme na mírnějším "plameni" pod poklicí. Grilovanou zeleninu zdobíme drobeným kozím sýrem ještě za tepla a servírujeme s kaší.

Příloha bramborovo-batátová kaše

Suroviny:
Brambory
Batáty
Sůl
Kmín
Sušený libeček
Máslo
Mléko

Brambory a batát oloupejte, omyjte, nakrájejte na stejnoměrné kostky a uvařte v osolené a okmínované vodě do měkka s pár lístečky libečku. Slejte. Ještě za tepla přihoďte kousek másla a brambory i batáty rozmačkejte. Mléko trochu přihřejte v mikrovlnce (studené mléko z lednice by nám zbytečně kaši zchladilo) a pomalu přilévejte při hnětení do kaše, mixujte do oblíbené konzistence. Osolte, opepřete. Na závěr dávám ještě kousek máslíčka :)

TIP: Dozdobit lze třeba čerstvou pažitkou nebo úžasná je jarní cibulka nebo nať petrželky
TIP 2: Při vaření brambor a bátát vhoďte do vody třeba sušený libeček, nebo nať z petržele, budou voňavé a kaše bude mít jiný nádech.
TIP 3: Pokud chcete ušetřit nějaké kalorie, kaše se dá udělat bez másla a mléka. Stačí při slévání dát nějakou vodu bokem a tu přidávat při mixování. Mě to ale nechutná a dělám klasiku :)

Komentáře