Krkovička na žampionech s pečeným bramborem

Krkovička na žampionech s pečeným bramborem

4 porce

Trefili jsme na nákupech na žampece (žampiony) a já si říkám, proč né, aspoň bude změna. Já totiž houby moc nejím a nejsou v mém jídelníčku tak časté. Ale mám ráda příchuť hub, což je paradox. Přinejhorším když mi houby nechutnají, vylovím si je :D

Suroviny:
Vepřová krkovička (měla jsem necelé půl kilčo)
Cibule 1 ks
Česnek (dle chuti)
Žampiony (dle chuti, měla jsem jednu malou vaničku)
Sůl (dle chuti)
Pepř (dle chuti)
Drcený kmín (dle chuti)
Řepkový olej

Maso omyjeme, osušíme, očistíme (a tady si člověk fakt mákne, protože u krkovice se mi stává, že toho vykrájím mraky, ale za tu práci to stojí, je to luxusní maso z vepře) a nakrájíme na nudličky. Osolíme, opepříme, okmínujeme a promícháme. Cibuli a česnek oloupeme. Cibuli nakrájíme na jemno, česnek později prolisujeme do pánve. Rozpálíme pánev a na oleji necháme zesklovatět cibulku. Přidáme prolisovaný česnek a necháme provonět. Přidáme maso a necháme ho zatáhnout. Po chvíli přidáme oloupané očištěné žampiony překrojené na poloviny. Krátce orestujeme a podlejeme vodou. Přiklopíme poklicí a bubláme, dokud se nám většina vody nezredukuje a maso nebude hotové. Případně si ještě podlejte maso, kdyby vám došla tekutina příliš brzy a bublejte dál.


Suroviny na brambory:

Brambory (dle denního příjmu)
Sůl
Kmín drcený
Řepkový olej

Brambory omyjeme, osušíme, nakrájíme na půl měsíčky a dáme do mističky. Přidáme olej, sůl, kmín a promícháme. Dáme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme na 200oC dokud nejsou brambory měkké. Ve finále jsem pustila na chvíli gril, aby brambory zezlátly.

Komentáře