Vepřík s fazolkami na slanině s česnekovými dukátky

Vepřík s fazolkami na slanině s česnekovými dukátky

5 porcí

Dneska to není tak úplně fitness recept, ale nevím, kdy naposledy jsem použila slaninku a tak myslím, že když se člověk řídí heslem, že nic se nemá přehánět, tak si užijeme trošičku jinej gurmánskej level (úroveň). Navíc slaniny tam nedávám kýbl a dá se přeci případně úplně vynechat ne.

Suroviny:
Vepřové maso (měla jsem krkovici, kterou jsem dost okrájela, necelé půl kilčo)
Anglická slaninka (nebo cokoliv podobného jako "Prošuto" prosciutto)
Fazolové lusky (použila jsem mražené, cca půl pytlíku)
Cibule 1 ks
Česnek (dle chuti)
Sůl
Pepř

Masíčko omyjeme, osušíme, očistíme a nakrájíme na nudličky. Osolíme, opepříme a přidáme oloupaný prolisovaný česnek. Promícháme a propojíme pořádně chutě. Cibulku a slaninku nakrájíme na kostičky. Rozpálíme pánev a vhodíme do ní slaninku. Necháme zezlátnout a poté vysbíráme na kuchyňskou utěrku (takovej ten velkej papírovej kapesník) aby nám vycucnul zbytečnej tuk. Jelikož jsem měla najednou v pánvi tak dvě lžíce výpeku, jednu lžíci jsem odebrala a přidala do brambor. Na zbytku jsem orestovala cibulku, jakmile zesklovatí, přidáme maso a zprudka zatáhneme. Po chvíli podlijeme vodou, stáhneme "plamen" a přiklopíme poklicí a bubláme. Jakmile je maso hotové, přidáme lusky a necháme prohřát. Na finále vrátíme do pánve slaninku (nebo ji nechte jako "posypku" třeba jen pro manžela….)


Suroviny na dukátky:

Brambory (dle denního příjmu)
Sůl
Kmín drcený
Česnek (dle chuti)
Řepkový olej

Brambory omyjeme, osušíme, nakrájíme na dukátky a dáme do mističky. Přidáme olej, sůl, kmín, prolisovaný česnek a promícháme. Dáme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme na 200oC dokud nejsou dukátky měkké.

Komentáře