Zapečené kuřecí maso s gratinovaným bramborem a zeleninou

Zapečené kuřecí maso s gratinovaným bramborem a zeleninou

4 porce

Jak jsem říkala, můj chlap vymyslel tohle víkendové menu. Chtěl to zapečený v jogurtu a já proti tomu vůbec nic nemám, ba naopak. Jelikož jsem se poučila ze včerejšího pečení, čekala jsem, že jídlo z mražených surovin pustí víc vody. Dneska jsem si mohla dovolit jiný postup taky díky masu:

Suroviny:
Kuřecí maso (měla jsem přes půl kila masa)
Koření (použila jsem Adžiku)
Sůl (dle chuti)
Pepř (dle chuti)
Cibule 1 ks (měla jsem jednu větší)
Brambory (měla jsem něco přes 1kg)
Kmín drcený (dle chuti)
Muškátový ořech (dle chuti)
Mražený hrášek (dle chuti)
Mražená kukuřice (dle chuti)
Mražené lusky (dle chuti)
Jogurt Hollandia (několik lžic)
Eidam 30% tuku (cca necelá polovina bločku)
Řepkový olej (dle chuti)

Maso omyjeme, osušíme, očistíme a nakrájíme na kostičky. Promícháme s kořením a solí a necháme propojit chutě. Mezitím si nakrájíme cibulku na jemno a na řepkovém oleji ji necháme na pánvi zesklovatět. Přidáme maso a necháme zprudka zatáhnout. Mezitím si do misky na jemno (na gratinky jsou brambory fakt supr tenké, mám podobné krájítko) nakrájíme ½ oloupaných a omytých brambor. Osolíme, okmínujeme a nastrouháme na brambory trochu muškátového ořechu. Vyklopíme směs restovaného masa s cibulí na brambory. Zakydáme libovolným množstvím neochuceného jogurtu. Ve stejné pánvi orestujeme všechnu zeleninu, osolíme, opepříme a vyklopíme do mísy na brambory s masem a jogurtem. Zaskládáme druhou polovinou omytých na jemno nakrájených brambor. Osolíme, okmínujeme a zastrouháme muškátovým ořechem. Potřeme jogurtem, přiklopíme víkem a dáme do vyhřáté trouby aspoň na 220oC (pekla jsem to aspoň hoďku a půl ve dvou miskách). Pečeme, dokud není většina tekutiny pryč. Poté odklopíme a dozdobíme strouhaným sýrem. Dáme krátce zapéct.

Komentáře