Celozrnný pita plněný zeleninovým salátem s kozím sýrem a kuřecím masem

Celozrnný pita plněný zeleninovým salátem s kozím sýrem a kuřecím masem

4 porce

V Albertu jsem čistě náhodou narazila na tyhle pita chlebíky a hned jsem přemýšlela jak to naplnit. Jestli teplou nebo studenou zeleninou. Nakonec vyhrála studená varianta a musím, říct že to byla pecka!

Suroviny na maso:
Kuřecí maso (necelé půl kg)
Koření na gyros (dle chuti)
Sušený česnek (dle chuti)
Řepkový olej (dle chuti)

Maso omyjeme, osušíme, očistíme a nakrájíme na malé kostky. Smícháme s kořením, česnekem, olejem a dáme do lednice odležet. Já měla maso v lednici přes noc. Poté zprudka orestujeme na pánvi (olej nedávám, když je maso v oleji naložené), ideálně aby maso bylo lehce zlatavé. Případně osolíme, ale já jsem maso nesolila, když jsem solila salát do pity.


Suroviny na Pitu se salátem:
Celozrnný pita chléb (koupila jsem v Albertu)
Zelenina, my měli mix v pytlíku (je tam ledový salát, mrkev atd.)
Klíčky mungo (dala jsem malou hrst, ty jsou boží, něco jak hrášek)
Paprika kapie (dala jsem asi polovinu papriky)
Jarní cibulka (dle chuti)
Rajče (dala jsem asi hrst cherry rajčátek)
Koření na gyros (dle chuti)
Sůl (dle chuti)
Pepř (dle chuti)
Olivový olej (dle chuti)
Jogurt Hollandia (dle chuti)
Kozí sýr (24% tuku, dala jsem jen část z toho, co vidíte na fotce)

V misce smícháme zeleninu, mungo, papriku na malé tenké proužky, jarní cibulku na kolečka, rajčata na malé kousky, kozí sýr na malé kostičky. Vše jsem se snažila dělat malé, když se to bude plnit do pity. Přidáme pár lžic jogurtu, zakápneme oliváčkem, osolíme, opepříme a přidáme koření. Promícháme. Pitu dáme do toustovače (nebo do trouby) a opečeme. Ještě teplou nařízneme a plníme střídavě zeleninu s masem do pity.


Salátek s čekankovým sirupem suroviny:
Směs salátů (kupuji pytlík z Alberta)
Rukola (měla jsem zbyteček)
Rajčata (tak hrst cherry rajčátek)
Ředkvičky (také cca hrst)
Paprika kapie (cca polovina)
Klíčky mungo (dala jsem malou hrst, ty jsou boží, něco jak hrášek)
Tatranský sýr (má 23% tuku což je boží a chutná jako balkán, ale zdá se mi méně slaný)
Olivy (dle chuti)
Sůl (dle chuti)
Pepř (dle chuti)
Provensálské bylinky (nebo jakoukoliv jinou směs sušených bylinek)
Čekankový sirup (dle chuti)
Olivový olej
Balzamiový ocet (dle chuti)

Zeleninku pokrájíme (rajčata, papriku, ředkvičky), saláty případně natrháme, vyklopíme olivy, mungo, sýr nadrolíme, osolíme, opepříme, okořeníme, zakápneme čekankou, balzamikovým octem (musíte to poladit, kdyby byl salát sladký přikápněte octa a obráceně, pokud bude kyselý přidejte lehce čekanky) a oliváčkem. Promíchejte.

Komentáře