Hovězí žebra na medu a pivu s žitným chlebem a salátem collesaw

Hovězí žebra na medu a pivu s žitným chlebem a salátem collesaw


Dostala jsem poukaz na maso z farmy, a když jsem tam čmuchala co milý farmáři prodávaj, našla jsem tam tyhle luxusní žebra. Tak si říkám, že žebra jsem proklatě dlouho nejedla a můj chlap mi to nadšeně odkýval. Tento recept sem dávám abyste si nemysleli, že tím, že začnete jíst zdravě, nemůžete občas sníst něco v tomhle stylu. O tom zdravý životní styl není, musí to být vyvážené a pak je to cajk. Jedno energeticky náročnější jídlo Vám váš jídelníček nijak zvlášť nenaboří.

Suroviny na žebra v marinádě:
Hovězí žebro vysoké 2 kg
Med (dle chuti, dala jsem asi 3 lžíce do marinády + jedna na potření)
Pivo černé (dle chuti, nalila jsem tak dva panáky do marinády a s trochou jsem to potom ještě podlila před pečením, zbytek vypil chlap :D)
Česnek (dle chuti)
Hořčice (dle chuti)
Řepkový olej (dle chuti)
Sojová omáčka (dle chuti)
Worcester (dle chuti)
Sůl
Pepř
Žitný chléb (dle denního příjmu, kupuji kulatý žitný v Karlově pekárně)
Křen čerstvý (lze vynechat)

Žebra omyjeme, osušíme a dáme do mísy. Cibulku nasekáme na jemno a dáme do misky. Přidáme očištěný prolisovaný česnek, med, pivo (pozor pění to), hořčici, sojovku, Worcester, olej, osolíme a opepříme. Pořádně promícháme a potíráme maso. Necháme žebra v marinádě ideálně přes noc. Druhý den přendáme žebra do plechu, polijeme marinádou, přidáme trochu piva (podlejeme), přiklopíme druhým plechem a dáme do vyhřáté trouby na 200oC (pekla jsem cca 2,5 hoďky). Během pečení poléváme výpekem a jednou jsem potřela medem. Jako přílohu jsme měli žitný chléb, zelný salát Colesaw, hořčici a čerstvý nastrouhaný křen. Bylo to strašně dobrý.

Salát Colesaw

Suroviny:
Zelí (množství dle chuti)
Jogurt Hollandia (pár lžic, dle množství zelí)
Cibule 1 střední
Mrkev 1 ks
Balzamikový ocet
Sůl
Pepř
Kmín drcený

Zelí nasekáme najemno, mrkev nastrouháme na hrubo, cibuli nasekáme najemno. Vše promíchíme s jogurtem, kmínem, solí, pepřem. Dosladíme březovým cukrem a zakápneme octem.

TIP: Když nezapomenete jako já, kupte citron nebo limetu a vyměnte za ocet.

Komentáře