Kuřecí vývar

Kuřecí vývar

7 porcí

Chtěla jsem něco jednoduchýho k večeři a nejlíp z jednoho hrnce. Tak jsem si říkala, že polívku jsme dlouho neměli. A abych to mohla mít jako plnohodnotnou večeři, muselo tam přijít dost nudlí a masa a jsou z toho defakto nudle s polívkou :D než polívka s nudlemi.

Suroviny:
Kuřecí prsa (měla jsem tři čtvrtě kila)
Cibule dle chuti (použila jsem dvě)
Česnek dle chuti (použila jsem asi 7 stroužků)
Mrkev dle chuti (použila jsem 3 střední mrkve)
Celer dle chuti (použila jsem polovinu bulvy)
Petržel dle chuti (použila jsem 2 kousky)
Bobkový list dle chuti (já měla 2)
Nové koření dle chuti (já dala 3 bobule)
Pepř celý dle chuti (nevím kolik jsem jich tam dala, ale aspoň 10 kuliček to snese)
Sůl
Pepř mletý
Sušená nať libečku (několik lístků, je to přírodní magi)
Sušená nať petržele (několik lístků)
Nudle (dle denního příjmu)
Čerstvá nať petržele

Prsa omyjeme a vložíme do hrnce. Zalijeme vodou a přivedeme k varu. Několik minut pečlivě sbíráme šum (pěnu), který se nám tvoří (musí to pryč, pokud nechceme vývar kalný). Jak máme posbíráno a šumu se tvoří méně a méně, začneme přidávat očištěnou zeleninu. Mrkev oloupeme a překrojíme max. na polovinu, celer okrájíme a rozdělíme na 4 díly, petržel oloupeme a překrojíme, cibuli oloupeme a necháme celou, česnek oloupeme a necháme v celku (pokud máte bio česnek, nemusíte ho ani loupat a necháme ho klidně se slupkou). Přidáme všechny kuličky (nové koření, pepř), listí (bobkáč, natě, které lze samo vynechat) a osolíme. Stáhneme plamen na minimum, přiklopíme poklicí a pomalu bubláme a bubláme (a nebo jako já zavřete na pár minut do tlakáče). Až Vás to přestane bavit, polévku odstavíme a opatrně vyjmeme maso (dáme zvlášť do misky) a zeleninu (taky zvlášť). Vývar scedíme, abychom bezpečně vyjmuli vše, co tam nechceme (kuličky, natě, listy). Zeleninu pokrájíme a vrátíme zpět do polévky (případně si krátce uvařte čerstvou zeleninu zvlášť). Maso natrháme pomocí dvou vidliček (nebo pokrájíme) a dáme zpět do polévky. Dochutíme solí a pepřem, nasekáme čerstvou nať petrželky na ozdobení.
Nudle uvaříme dle návodu v osolené vroucí vodě, zcedíme, případně propláchneme studenou vodou a přidáme do polévky. Vydatná večeře mňam :)

Komentáře