Šmakouní jáhlovka (jáhlová kaše)

Šmakouní jáhlovka (jáhlová kaše)


Dlouho jsem neměla Šmakouna :) vlastně od doby založení blogu ještě žádný Šmakouní recept nebyl. Tak tady máte první osahání této skvělé pomůcky jak doplnit, případně zvýšit příjem bílkovin bez využití masa. Tudíž vegie friendly (vegetariánsky přívětivý). A to já od doby Míšova jídelníčku moc vegetariánsky nejím :D ale pozor tohle je další nouzové spojení dvou jídel! Tentokrát dopolední svačina a večeře :( přiznávám jsem lump nestíhám jíst a pak to takhle lepím večer když přilítnu z lekce power jógy.

Suroviny:
Jáhly (dle denního příjmu)
Šmakoun ovocný (dle denního příjmu, měla jsem Brusinku s Goji)
Kešu ořechy (dle denního příjmu)
Jogurt Hollandia (dle denního příjmu)
Jahody (dle denního příjmu)
Lindt 1 čtvereček 85 % čokolády
Voda (do jahel a na spaření)
Flavdrops jahoda (nebo jiné sladilo, dle chuti)
Sůl 1 špetka

Jediná zrada na Jáhlích je jejich pachuť! Tu odstraníte jedině tím, že je spaříte! Takže, jáhly dáme do mističky a v konvici si uvaříme vodu. Horkou vodou jáhly několikrát spaříme (aspoň 3x, klidně 4x) a vodu vylejeme. Potom spařené jáhly dáme do kastrůlku, zalejeme vodou, přidáme špetku soli a kapla jsem pár kapiček Flavdropsů. Vaříme dokud nejsou jáhly měkké (dala jsem ze začátku málo vody a musela jsem podlévat), trvá to třeba tak 10-15 minut. Omlouvám se, ale nestopla jsem to :) Mezitím si omyjeme a nakrájíme jahody, Šmakouna vybalíme ze střívka a nastrouháme (nastrouhala jsem na hrubo ale nebylo to ono, lepší by byl asi na jemno). Jakmile jsou jáhly měkké, přidáme Šmakouna a vše prohřejeme. Na talíři zdobíme jogurtem (který jsem si také lehce přisladila Flavdropsem), zbytkem Šmakouna, jahodami a nasekanými oříšky. Jako pomyslná třešnička je čtvereček Lindtky (přiznávám bylo to jen kvůli fotce pro Vás :) nechutnalo mi to tam, raději Lindtku cucám jen tak). Byla to ňamka a hoooodně jsem se nabaštila, takže dobrou chuť

TIP: Pokud si zrovna nehlídáte makra nebo Vám to vyšlo a máte rezervy, vyměňte vodu, ve které se jáhly vaří, za mandlové nebo kokosové mléko. Bude to ještě větší ňamka. Normálně bych do toho šla taky, ale zahájila jsem jarní odtučnění, takže holt voda no. Plavky se nekompromisně blíží a musím shodit tu zimní výbavu.

Komentáře