Kulajda

Kulajda

3 porce

Dostala jsem od souseda na zahradě kopr, no a co s ním? Kopr v oblibě moc nemám, ale co si občas ráda dám, je Kulajda. Nikdy před tím jsem ji nevařila, takže to byla výzva. Snad se povedla ne? No a já mám na pár večeří vystaráno 😎

Suroviny:
Brambory (dle denního příjmu)
Šťastná vejce 6 ks (nebo dle denního příjmu)
Čerstvý kopr (dle chuti)
Kmín drcený (nebo celý, dle chuti)
Sůl (dle chuti)
Pepř mletý (dle chuti)
Ocet (nebo citron, dle chuti)
Kokosové mléko (dle chuti)
Houby (dle chuti, sehnala jsem jen žampiony)
Bobkový list 2 ks
Nové koření 2 ks
Celozrnná mouka (dle potřeby a množství vody, mě stačila lžíce a něco)
Březový cukr (dle chuti)

Houby očistíme a nakrájíme na libovolné kousky. Brambory oloupeme, omyjeme a nakrájíme na malé kostičky. Obojí dáme do hrnce a zalejeme vodou. Přidáme bobkové listy, nové koření, kmín, sůl, pepř a přivedeme k varu. Stáhneme plamen a bubláme dokud nemáme brambory hotové. Mezitím si natrháme a nasekáme omytý kopr. V troše mléka v hrnečku rozmícháme celozrnnou mouku a pomalu vléváme (a při tom mícháme) do polévky, provaříme. Přidáme kopr. Poté opatrně jedno po druhém pustíme do polévky rozklepnuté vejce. Nemíchat! Nechat cca 1-2 minutky, aby se vejce "zacelila" a poté můžete zamíchat. Vařte vejce tak dlouho jak je máte rádi! Každý má rád žloutek jinak uvařený. Hotovou polévku dochuťte případně octem nebo citronem a dolaďte březovým cukrem (kyselá a sladká chuť se musí prostě vyladit). Vylovit listy a kuličky a podávat! Dobrou chuť

Polévka kulajda kopr vejce brambory houby

Polévka kulajda kopr vejce brambory houby

Komentáře