Hovězí steak s fazolovými lusky na anglické slanince s pečeným bramborem

Hovězí steak s fazolovými lusky na anglické slanince s pečeným bramborem

3 porce

Měla jsem poslední balíček masa z farmy a přemýšlela jsem jak ho udělat. Nakonec jsem sebrala odvahu zkusit poprvé udělat doma pořádnej steak. Jelikož omáčku jsme měli včera napadli mě jako zpestření fazolky. Není to úplně fitness (takže kdo chce nechť vybere opravdu kvalitní slaninku nebo vynechá úplně).

Suroviny:
Falešná svíčková (měla jsem cca 500 g)
Anglická slaninka tak cca 100 g (nebo dle chuti)
Fazolové lusky (dle chuti, použila jsem mražené)
Cibule 1 ks (nebo dle chuti)
Česnek 2 stroužky (nebo dle chuti)
Sůl (dle chuti)
Pepř (dle chuti)

Masíčko omyjeme, osušíme a případně očistíme. Nakrájíme na steaky o výšce aspoň 2 cm. Opepříme a necháme odpočinout. Cibulku očistíme a nakrájíme na malé kostičky. Slaninku nakrájíme na malé kostky. Česnek oloupeme. Rozpálíme pánev a vhodíme do ní slaninku (bez oleje, slaninka pustí dost tuku), opečeme. Přidáme cibulku a necháme zesklovatět. Přidáme lusky a prohřejeme. Přidáme do pánve prolisovaný česnek a chvíli restujeme (aby se nám zmírnila ostrost česneku). Máme hotovo, směs vyjmeme z pánve, dáme do misky a uchováme na teplém místě. Do rozpálené pánve dáme pouze opepřený steak. Opečeme na vyšší stupeň z obou stran (cca 1-2 minuty) poté stáhneme plamen a dopékáme (opět cca 1-2 minuty), párkrát steak obrátíme. Na finále dáme steak dojít na cca 5 minut pod talíř. Osolíme. Podáváme se směsí a pečeným bramborem, přeji dobrou chuť




Suroviny na pečené brambory:
Brambory (dle denního příjmu)
Sůl (dle chuti)
Kmín drcený (dle chuti)
Řepkový olej

Brambory omyjeme , nakrájíme na libovolné kousky a dáme do mističky. Přidáme olej, sůl, kmín a promícháme. Dáme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme na 200oC dokud nejsou brambory zlatavé (většinou před koncem pustím na chvíli gril).


Komentáře