Ovesný drobenkový koláč s angreštem

Ovesný drobenkový koláč s angreštem

4-5 porcí

Od mojí úžasné kamarádky jsem k narozkám dostala keřík angreštu, na podzim jsme dokoupili ještě jeden keřík, aby nebyl tak sám :D takže letos se urodila první miska angreštu. Volalo to přímo po drobenkovým koláči.

Suroviny na drobenku:
Březový cukr 20 g (nebo dle chuti)
Kešu máslo 50 g (nebo dle denního příjmu)
Ovesné vločky Emco s vlákninou 60 g (nebo dle denního příjmu)
Flavdrops Vanilka (dle chuti, nebo jiné sladidlo)
Citronová kůra 1 lžička (nebo dle chuti)

Vše na drobenku smícháme v misce a propracujeme prsty. Minule jsem do drobenky dávala ještě čekankový sirup, tady není, protože mi došel, ale naštěstí to šlo i bez sirupu. Proto jsem měla na fotce pořád v pohotovosti medík, kdyby náhodou mi to nešlo nadrobenkovat.

Vločky drobenka Emco ořechy


Suroviny na koláč:
Ovesné vločky Emco s vlákninou 160 g (nebo dle denního příjmu, rozemleté na mouku)
Šťastná vejce 4 ks (nebo dle denního příjmu)
Jogurt Hollandia 500 g (nebo dle denního příjmu)
Kešu máslo 20 g (nebo dle denního příjmu)
Angrešt (dle denního příjmu, já výjimečně nemám zváženo množství)
Citronová kůra 1 lžička
Kypřící prášek 1 lžička (tzv. prdopeč)
Březový cukr 60 g (nebo dle chuti)
Flavdrops Vanilka (dle chuti)

Angrešt ostříháme od šťopiček a dáme stranou. Rozemleté ovesné vločky smícháme s prdopečem, přidáme vejce, jogurt, kešu, kůru, cukr a Flavdrops. Těsto důkladně prošleháme a klidně necháme chvilinku odstát. Poté nalejeme do formy a ozdobíme polovinou angreštu. Dáme do rozehřáté trouby na 180oC na cca 10-15 minut, aby se těsto lehce zatáhlo. Poté vyjmeme z trouby, dozdobíme zbytkem angreštu, zasypeme drobenkou a dáme koláč dopéct. Zkoušíme špejlí, dokud se těsto lepí na špejli, pečte. Bude to trochu déle trvat díky množství jogurtu. Koláč, ale díky tomu bude prostě mokrý a šťavnatý.

PS: V receptu jsem propojila dvě jídla (snídaňové ingredience + svačinové ingredience, ale něco mi zbylo na později). Jedná se tedy o plnohodnotné JÍDLO!!!!

Vločky Emco drobenka angrešt koláč

Vločky Emco drobenka angrešt koláč

Komentáře