Cizrnové placky s kořenovou zeleninou s batátovo-bramborovým pyré

Cizrnové placky s kořenovou zeleninou s batátovo-bramborovým pyré

Když se mi minule placky s kuřecím masem a mrkví tak povedli, napadlo mě, že by šla udělat přeci i nějaká verze bez masa. Zdálo se mi, že bychom ty zdroje bílkovin mohli trochu obohatit a vymyslela jsem tento recept:

Suroviny:
Cizrna (buď namočit přes noc, nebo z plechovky, já dala 3 plechovky nebo dle denního příjmu)
Mrkev 3 ks (nebo dle chuti)
Celer (dle chuti, odkrojila jsem tak 1/4 bulvy)
Čerstvé bylinky (tady jsem použila 2 lístky šalvěje, kari, bazalku, rozmarýn, majoránka a rukola)
Sušený česnek (dle chuti)
Sůl (dle chuti)
Pepř (dle chuti)
Ovesné vločky (dle denního příjmu, já dala jen trochu na zahuštění těsta rozemletých i celých vloček)
Vejce 2 ks (nebo dle denního příjmu)
Jarní cibulka (dle chuti)

Cizrnu zbavíme většiny nálevu (trochu nálevu jsem nechala, aby mi šlo mixovat) a dáme do mixeru. Přidáme bylinky a rozmixujeme. Mrkev a celer očistíme a nastrouháme na hrubo, přidáme k cizrně. Jarní cibulku omyjeme, osušíme, nasekáme a přidáme do těsta. Přidáme vejce, dochutíme solí, pepřem a česnekem. Promícháme a postupně dohušťujeme vločkami, dokud nám těsto nedrží pohromadě, aby šli dělat placičky. Dáme je na pečící papír a pečeme ve vyhřáté troubě na 180oC dokud nezezlátnou. Dobrou chuť

brambory batáty cizrna kořenová zelenina

brambory batáty cizrna kořenová zelenina


Příloha bramborovo-batátové pyré

Suroviny:
Brambory (dle denního příjmu)
Batáty (dle denního příjmu)
Sůl (dle chuti)
Pepř (dle chuti nebo vynechejte)
Kmín celý (dle chuti)
Máslo (dle chuti)
Mléko (dle chuti)
Sušený libeček (dle chuti)

Brambory i batáty oloupejte, omyjte, nakrájejte na stejnoměrné kostky a uvařte v osolené a okmínované vodě s trochou libečku do měkka. Slejte (nemusíte vylít všechnu vodu pokud chcete pyré odlehčit a vylovte libeček pokud by vám lístky vadili). Ještě za tepla přihoďte kousek másla a brambory s batáty rozmačkejte. Mléko trochu přihřejte v mikrovlnce (studené mléko z lednice by nám zbytečně kaši zchladilo) a pomalu přilévejte při hnětení do kaše. Osolte, opepřete. Na závěr dávám ještě kousek máslíčka. Zdobila jsem jarní cibulkou.

TIP: Dozdobit lze třeba čerstvou pažitkou nebo jarní cibulkou
TIP 2: Při vaření brambor vhoďte do vody třeba nať z petržele nebo libečku, brambory budou voňavé a kaše bude mít jiný nádech.
TIP 3: Pokud chcete ušetřit nějaké kalorie, pyré se dá udělat bez másla a mléka. Stačí při slévání dát nějakou vodu bokem a tu potom přidávat při mixování. Mě to ale nechutná a dělám klasiku :)

libeček brambory batáty pyré kaše

Komentáře