Kuře na paprice s celozrnnou vrtulí

Kuře na paprice s celozrnnou vrtulí


Tohle je moje oblíbené jídlo a dlouho jsem ho nevařila jen z důvodu, že se mi zdálo málo "zdravé a fitness". Jelikož jsem nikdy nebyla jedlík knedlík(ů) 😜 nebylo pro mě těžké vyměnit přílohu za celozrnná žitná vřetena a smetanu za ricottu.

Suroviny:
Kuřecí stehna (dle denního příjmu)
Cibule (dle chuti)
Sladká paprika sušená (dle chuti)
Ricotta 1 kelímek (nebo dle denního příjmu)
Sůl (dle chuti)
Pepř (dle chuti)
Bobkový list (dle chuti)
Nové koření (dle chuti)
Řepkový olej (dle chuti a denního příjmu)
Voda (dle potřeby)
Celozrnná mouka (na zahuštění dle potřeby a množství omáčky)
Celozrnná žitná vřetena (dle denního příjmu)

Jako první sundáme kůži z kuřete a očistíme ho od všeho co tam nechceme. Omyjeme "nožky", osušíme a dáme stranou. Cibulku nakrájíme na jemno a orestujeme ji do zlatova na troše oleje. Jakmile je cibulka zlatavá, přidáme červenou papriku a krátce orestujeme. Přidáme kuřecí stehna a chvíli restujeme, osolíme. Poté podlijeme vodou, přidáme bobkáč a nové koření (případně ještě trochu soli). Přiklopíme poklicí a bubláme (nebo jako já použijte tlakový hrnec a na pár minut natlakujte). Jakmile je maso hotové vyjmeme ho z omáčky a dáme stranou (vychladnout, abychom kosti snadněji obrali). Zcedíme omáčku a vybereme koření. Cibulku propasírujeme zpět do omáčky. Připravíme si trochu mouky se studenou vodou a rozmícháme v hrnečku. Spolu s  ricottou vmícháme do omáčky, promixujeme a provaříme (aby se nám ztratila syrovost mouky). Omáčku případně osolíme a opepříme.  Maso obereme, vrátíme zpět do omáčky a případně ještě před podáváním prohřejeme. Podáváme s těstovinou uvařenou dle návodu.

PS: Vůbec se tý riccoty do omáček nebojte, má více bílkovin než smetana 💪  chuť je opravdu luxusní a omáčku krásně zjemní. Můžu se po téhle verzi utlouct 😍


Komentáře