Žemlovka neboli zemlbába

Žemlovka neboli zemlbába

1 porce - cca 880 kcal

Bílkoviny cca 70 g
Sacharidy cca 96g
Tuky cca 22g

Poslední dobou si počítám makra sama a nejedu žádnej jídelníček. Nebo respektive jedu ... jídelníček by Peťula. Prostě jím co mám ráda a zapadne mi do denního příjmu. Možná přidám brzo nějaký report o hubnutí. Myslím, že po novým roce hodně lidí něco nutká změnit. Já už změnila a vyzkoušela fakt hodně věcí. Jídelníček si sestavuji max na několik dní dopředu. Třeba v tuto chvíli mám hotovo do čtvrtka, pak se uvidí na co budu mít chuť. Teď jsem měla obří chuť na žemlovku.

Suroviny:
Šťastná vejce 90g (jsou to 2 vajca)
Rozinky sušené 20 g
Skořice mletá cca 5 g (tady se řiďte hlavně vlastní chutí)
Tvaroh 250 g (tady použit Farmářský tvaroh Tatra)
Celozrnný toastový chléb 106 g (byli to 3 obří toasty Ölz super soft sandwich)
Mléko polotučné 98 ml
Jablko 172 g
Flavdrops jablko (dle chuti)
Sůl (dle chuti)
Voda (dle potřeby)
Čekankový sirup (dle chuti)

Nejprve si namočíme rozinky do vody. Pokud máme čas, dáme rozinky do studené vody na několik hodin. Pokud ne, zalijte je vroucí vodou, měli by se nacucnout rychleji. Jakmile máte rozinky nabobtnalé (nebo dejte suché rovnou z pytlíku pokud je máte raději méně vláčné) rozklepněte vejce a oddělte bílek od žloutku. Ke žloutku si přidejte mléko a rozšlehejte. Bílek vyšleháme do sněhu se špetkou soli, osladíme. Jablko nakrájíme na kostičky a posypeme skořicí dle chuti. Tvaroh osladíme a případně ochutíme skořicí. Rozinky osušíme. Jdeme na vrstvení. Toast namočíme ve vejci s mlékem a rychle dáme na dno misky, dále vrstvíme dle chuti. Já pomazala toast tvarohem, zasypala jablkem, zamatlala trochou sněhu, posypala rozinkami. Poslední toast jsem namazala a otočila namazanou stranou směrem do misky. Na povrch jsem natřela zbytek sněhu a zasypala jablky s rozinkami. Zbytek vejce s mlékem jsem nalila do misky. Pekla jsem zakryté poličkou cca 30 minut na cca 200 stupňů. Na závěr jsem polila trochou čekankového sirupu.

PS: Doporučuji toto množství jíst na 2x. Já jsem to jako jedno jídlo nezvládla sníst. Nějak jsem neodhadla, že to bude taková bomba! Byla to pořádná porce pro chlapa. Jo a byla to večeře. Tvaroh je ideální pro jeho dlouhé vstřebávání a proto se k večeři náramně hodí.

PS2: Jak se Vám líbí nový styl receptu? Je pro Vás zajímavý znát makroživiny receptu?

PS3: Toto množství slouží pouze jako orientační, řiďte se vlastními výpočty a denním příjmem. Neznáte celou skladbu jídel mého dne a není proto možné řídit se mými hodnotami. Pravděpodobně by jste nedosáhli svého očekávání.

Žemlovka vejce rozinky skořice tvaroh celozrnný toast mléko jablko

Žemlovka vejce rozinky skořice tvaroh celozrnný toast mléko jablko

Komentáře