Vločkový jakože Sachr

Vločkový jakože Sachr

5 porcí

Hrozně mě baví zkoušet napodobit oblíbené koláče, buchty a dezerty ve zdravější verzi. O to větší radost mám, když vidím, že i bez tuny cukrů a bílé mouky lze vykouzlit výborné dezerty. Zdravý životní styl není o tom, vzdát se dobrůtek, je o tom naučit se dobrůtky vykouzlit lépe a s větším benefitem pro tělo.

Suroviny:
Ovesné vločky 200 g (rozemleté na mouku, případně si množství přizpůsobte Vašemu dennímu příjmu, použila jsem Emco s vlákninou)
Šťastná vejce 5 ks (nebo dle denního příjmu)
Jogurt Hollandia 475 g (nebo dle denního příjmu)
Holandské kakao 20 g (nebo dle chuti)
Prášek do pečení 2 lžičky (tzv. prdopeč)
Březový cukr 60 g (původně jsem chtěla dát 50, ale trochu mi to tam hrklo :D)
Flavdrops (dle chuti, dala jsem 15 kapiček)
Čokoládový protein 50g (měla jsem Pentha Pro, množství si případně upravte)
Kokosový olej (na vymazání formy a do čokolády cca dvě lžičky)
Kokos (na vysypání formy, cca lžíce)
Čokoláda 150g (nebo dle denního příjmu, měla jsem 120g 81% čokolády a 30g 85% čokolády)
Domácí marmeláda (použila jsem malinovou do středu a ostružinovou na vrch, tohle asi do denního příjmu nenacpem😈 )

Vločky rozmixujeme na mouku a dáme do misky, přidáme prdopeč, březový cukr, protein, kakao, vejce a jogurt. Důkladně promícháme. Případně dosladíme Flavdrops (nebojte se mít těsto sladší, po upečení nikdy tak sladký není). Formu vymažeme tukem a vysypeme kokosem. Nalijeme těsto do formy a dáme do vyhřáté trouby na 180oC. Pečeme, dokud se těsto nebude lepit na špejli. Jakmile nám těsto vychladne, rozkrojíme ho na polovinu a pomažeme marmeládou, opět spojíme. Namažeme marmeládu i na vrch těsta. Čokoládu nalámeme do misky, kterou lze umístit do kastrůlku do vodní lázně. Pomalu rozehříváme, přidáme trochu kokosového oleje. Opatrně poléváme promazané těsto. Necháme zatuhnout a poté porcujeme.

PS: správně by měl být sachr s meruňkovou marmeládou, takže se nebojte si ji tam dát. Já ji moc ráda nemám, takže ji nedělám, nahradila jsem ji proto malinovou 🙊 (marmelády dělám z jahod, ostružin, malin nebo třešní, záleží, jaká je zrovna úroda).

Sachrův dort zdravě

sachrův dort zdravý z vloček


Komentáře