Čokofest Valtice

Čokofest Valtice

Typ výletu: přecpávací
Lokalita: Jihomoravský kraj - okres Břeclav - Valtice
Délka výletu: Klíďo celodenní
 
Jak jde o jídlo, tak to je přesně akce pro mě 💓 takže bylo jasný, že když jde o jídlo co zavání čokoládou táhne mě to jako vosu na bonbon! Naštěstí chlap nebyl proti a tak jsme zcela bez očekávání vyrazili na cestu. Miluju celý Lednicko-Valtický areál. Je to moje srdcovka, jednak jsem tu jako děcko řádila na kole a teď jako "stará" bréca sem ráda zavítám s koloběžkou. Za druhé, je to tu rovina a moooc krásných míst k vidění.

 Čokofest Valtice 2019 jarmark stánky řemesla čokoláda

Po příjezdu na místo na nás jako první vykoukly stánky kolem zámku, ty jsme zvědavě proběhli a mlsně zamířili zakoupit lístky na festival. Lupen stál 60 kaček (píšu to dost zpětně za což se omlouvám, ale letošní rok je nějakej hodně nabitej a nic nedávám, takže u spousty věcí si už nevzpomenu na cenu za což se omlouvám). Prolítnuli jsme všechny stánky a začali přemýšlet co všechno vyzkoušíme.

 Čokofest Valtice 2019 pralinky wafličky donutky kakaový bob

Můj jako první (což jsem u něj fakt nečekala, on totiž čokoládu moc nemusí, kromě Milky a tu zas nemusím já, já si ujíždím na Lindtce 85%) zkusil horkou čokoládu, stála tuším 50 Kč. Hodnocení? Neskutečně dobrý! Fakt, jako když si doma rozpustíte tabulku čokolády - hustý, teplý, dokonalý. Tak moc mi chutnala (když jsem koštnula od mýho), že jsem si hned běžela pro svůj kalíšek. Nebyla bych to já, kdybych nezkusila ženskou verzi v růžovém provedení. Verdikt? Ta růžová byla proklatě sladká, každopádně opět hustá a tak dobrá! Jen o dost sladší (což já fakt snesu hodně, ale tohle už bylo dost i na mě).

 Čokofest Valtice horká čokoláda růžová čokoláda pralinky


Další co přišlo na testování byl čoko špíz (na cenu si nevzpomenu ale myslím, že to bylo do stovečky). Můj byl ten první a pod čokoládou byl ukryt Marshmallo v kombinaci s jahodami. Chlap si dal čistě jen jahody v čokoládě. Mazec! Nejlepší špíz ever (vůbec)! A musím říct, že ten čistě s jahodami byl dle mého názoru asi i lepšejší.

 Čokofest Valtice čoko špíz pralinky donutky jahody


K vidění byla snad miliarda různých pralinek. Ty jsem netestovala, jednak bych nevěděla co dřív sníst a za druhé projedla bych v nich výplatu. Další co se hojně vyskytovalo byli různé muffinky, wafličky, sušenky (neboli cookies), donutky. Myslím, že každý si opravdu vybral to svoje.

 Čokofest Valtice pralinky čokoláda


Další co jsem prostě musela zkusit byl čoko kebab! Jednak mě fascinovalo jak asi to bude chutnat a jednak jsem chtěla vidět, jak to bude připravovat. Normálně, jako klasický kebab! Paní udělala hoblinky, které dala do těsta (řekla bych, že to bylo něco jako palačinka) a přidala nálož šlehačky (což mi trochu pokazilo radost, nemám ráda šlehačku 😇 jsem divná co?) zabalila a podala mi k degustaci. Kebab stál tuším něco kolem 130 Kč. Osobně bych tam dala něco jiného namísto šlehačky, třeba jogurt nebo marmeládu. Ale když nezkusíš, tak nevíš ...

 Čokofest Valtice čoko kebab palačinka


Poslední věc co jsme testovali (co si můj koupil) bylo Španělské Churros (čte se "čuros"). Byla jsem hafo zvědavá, páč tuhle pecku dost často valí Kamu ve svých receptech na Instáči (Instagramu). A co jako Kamu doporučí tak musí bejt pecka ne? Jsem fakt divná 😇 moc mi to nelezlo, ale můj si pomlaskával. Potřebovala bych to vykoupat v něčem jako víc čokoládovým. Uvnitř "kelímku" byla totiž mistička s "omáčkou", ve které se Churros namáčelo. Po tom všem se mi zdála málo sladká a čokoládová. Já osobně bych vytunila omáčku a byla by to pecka. Nebo bych to vymáchala v ultra prasárně typu Nutella. A nebooo jíst ke klasickýmu kakau (takový to, co jsem pila jako děcko přeslazený a teploučký). A nebo teď mě napadlo to vykoupat v tý horký čokoládě … hmm škoda, že mě to nenapadlo tam ….

 Čokofest Valtice churros kebab čokoláda pralinky

Vzhledem k tomu, že naše chuťový pohárky byli asi už v cukrovým delíriu museli jsme se jít trochu přehodit. Na nádvoří zámku totiž probíhala další část jarmarku, kde už bylo možno zakoupit i jiné věci než jen čokoládičky. V rámci prasečího dne (protože jak z fotek vidno jinak se to ani nazvat nedá) jsem si k obědu dala tenhle brutální chleban s tvarůžkovou pomazánkou a ucucla jsem mýmu trochu "bíra" (piva). Můj si dal chleba se sádlem a škvarkama. Chudák, z mojí kuchyně na takový bomby není zvyklej takže říkal, že se dokonale promastil. Ale co, nejíme takhle často takže, co tě nezabije, to tě posílí a jak říkávala babička "prdel si to přebere". Pardon, za tenhle výraz ….

Valtický park tvarůžky chleba trhy Čokofest Valtice


Hodnocení: Naprosto luxusní zážitek, povedený výlet a plný pupíky. Co víc si přát? Nic, bylo nám tam krásně a určitě příští rok budu chtít jet znovu! Myslím, že každý si tam najde to svoje oblíbené sladké i slané jídlo. Určitě doporučuji zvážit jako rodinný klidně i celodenní výlet. Ideální bude více testovačů ochutnávačů sebou ať můžete od sebe navzájem ochutnávat, páč moc se toho sladkýho sníst nedá. Tak snad se tam příští rok potkáme, čus a čokoládě zdar!

PS: Doporučuji naplánovat si day off, protože tady kalorie opravdu nikdo počítat nechce :D
PS2: Jelikož článek zveřejňuji opravdu hodně se zpožděním musím dnes dopsat dodatek 🙏 do nového roku přeji všem splnění přání, hodně zdraví, lásku a štěstí 💋 a čtěte mě! Šiřte mě! Děkuji 💓

Komentáře