Žitné perníčky

Žitné perníčky


Původně jsem si myslela, že letos s žádnou Vánoční peckou nevyrukuji. Jak na věnec víte z minula, stejně tak cukroví jsem plánovala péct stejné jako vždy. Vánočku, rybu a salát už tady mám taky, tak jsem si myslela, že nebudu mít čím Vánočním zaujmout. Naštěstí jsem se mýlila a mám tady tento boží recepis:

Suroviny:
Žitná mouka hladká cca 400 g (plus ještě navíc na pomoučení při válení těsta)
Šťastné vejce 4 ks (1 ks na potření, 3 ks do těsta)
Kypřící prášek do perníku 5 g
Koření do perníku (dle chuti dala jsem 9 g)
Med 105 g (klidně dejte více, jsou prý míň sladký 👀)
Březový cukr 100 g (nebo přidejte na březovým cukru místo medu)
Máslo 55 g
Jedlá soda 10 g

V první řadě v misce vyšleháme vejce s cukrem do nadýchaného krému (žloutky začnou měnit barvu, světlají). Potom přidáme máslo o pokojové teplotě, medík, mouku, koření, kypřící prášek, jedlou sodu a vypracujeme nelepivé těsto. Dáme do lednice odležet přes noc. Vznikne dělová koule, nelekejte se, rozválíte to. Chce to čas a těsto zase povolí. V polovině těsta už válení půjde snadno. Takže, podložku pomoučíme trochou mouky a těsto (válela jsem nejdřív polovinu a pak zbytek) vyválíme do oblíbené výšky perníčků (trochu naskočí ale ne moc). Skládáme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme ve vyhřáté troubě na 180. Perníčky občas zkontrolujte (pečení trvá tak 10-15 minut), před koncem pečení perníčky vyjměte z trouby a potřete rozšlehaným vejcem a vraťte zpět na cca 2 minutky do trouby (docílíte toho, že budou perníčky lesklé). Dobrou chuť

PS: zatím jsou bez zdobění .... dodělám později a hodím edit článku 💋

Žitná mouka perníčky vánoce cukroví

Žitná mouka perníčky vánoce cukroví

Komentáře